Polski mural w Osace, autorstwa Aleksandry Czudżak. Mural ma zachęcać mieszkańców Osaki do odwiedzen Eksport

W drodze na Expo 2025 - od wbicia łopaty w Japonii po mural promocyjny na Podlasiu

Rozpoczęta, wreszcie, budowa pawilonu Polski na terenie wystawy oraz akcenty artystyczne w postaci murali w Osace i Białymstoku to kolejne kroki w ramach przygotowań naszego kraju do udziału w Światowej Wystawie Expo 2025 w japońskiej Osace.

Eksport

Irlandia – dobry kierunek dla polskich dentystów, laryngologów i optyków

Partnerzy

Polska firma produkuje w Indiach w krainie „dobrego Maharadży”

W czasie II wojny światowej maharadża Digvijaysinhji otoczył w swych włościach opieką polskie sieroty ewakuowane ze Związku Radzieckiego. Od kilku lat polska firma MB Pneumatyka produkuje nieopodal podzespoły samochodowe z lokalnymi partnerami.

Jak atrakcyjna dla polskich firm jest Szkocja?

Poświęcona Szkocji część „Badania atrakcyjności UK” przeprowadzonego przez firmę doradczo-audytorską EY, której wyniki opublikowano w lipcu br. powinna zostać zauważona przez przedsiębiorców z Polski zainteresowanych rynkiem północy Wielkiej Brytanii.

Wietnam – jak robić tam biznes? Polski producent leków podbija wietnamski rynek

Wietnam może pochwalić się szybkim wzrostem PKB, a co za tym idzie – rosnącym zapotrzebowaniem na leki i produkty medyczne – mówi Michał Wieczorek, dyrektor generalny Davipharm z grupy Adamed w rozmowie z Krzysztofem M. Zalewskim (Instytut Boyma).

Abonament dla firm z branży e-commerce. Wznieś swój biznes na wyższy poziom

Przedsiębiorstwa często borykają się z nieprzewidywalnymi kosztami wysyłki, sezonowymi wahaniem sprzedaży oraz zmiennością popytu. Jak to zmienić? InPost, renomowany dostawca usług logistycznych, oferuje rozwiązanie tych problemów w postaci abonamentu dla firm, który nie tylko stabilizuje koszty, ale również usprawnia proces wysyłki. Dowiedz się więcej o korzyściach dla Twojej firmy!

Czy warto założyć firmę w Japonii? Rekomendacje polskiego przedsiębiorcy z Tokio

W usługach budowanie głębokich relacji z klientami jest kluczowe. Cierpliwe tłumaczenie i wyjaśnianie zająć może dłużej, niż sama usługa. Jeśli jednak japoński kontrahent zobaczy naszą cierpliwość i dokładność, to pomoże nam zbudować trwałą relację, która doprowadzi do owocnej współpracy. Jeśli zależy nam na szybkim działaniu to Japonia może nie być odpowiednim rynkiem - mówi Miłosz Bugajski, założyciel firmy specjalizującej się w marketingu internetowym w Japonii.

Polska i Katar chcą zacieśnić relacje gospodarcze

Podczas Polsko-Katarskiego Forum Nowych Technologii, które odbyło się w Warszawie zawarto porozumienia o współdziałaniu w branży stoczniowej. Pola do współpracy to także nieruchomości, budownictwo, transport, żywność i nowoczesne technologie.

Astana Hub zachęca polskie firmy z branży ICT do przenosin

Największy technopark w Azji Centralnej zlokalizowany w stolicy Kazachstanu oferuje polskim spółkom technologicznym ciekawe możliwości rozwoju w międzynarodowych partnerstwach oraz preferencje podatkowe.

Czy świetna passa ekonomiczna między Polską a Irlandią jest trwała?

Polacy jako największa 2,5-procentowa mniejszość narodowa w Irlandii oraz 7-procentowy wzrost w polsko-irlandzkiej wymianie handlowej do poziomu 3 mld euro w 2023 roku mogą prowadzić do jeszcze lepszych rezultatów wzajemnej gospodarczej komitywy.

Fotoniczne czipy szyte na miarę trafiają z Polski na cały świat

Współczesna gospodarka, szczególnie w obszarze wysokich technologii, jest mocno zglobalizowana. Celujemy w cały świat. Obecnie jednak najwięcej inwestujemy w USA. Tam technologie fotoniczne znajdują wiele zastosowań - mówi Adam Piotrowski, prezes VIGO.

Nowy wykonawca polskiego pawilonu na Expo 2025 w Osace

Na 10 miesięcy przed startem Expo 2025 w Japonii PAIH informuje o nowym wykonawcy polskiego pawilonu. To efekt zaszłości i powyborczej zmiany władz Agencji w newralgicznym z punktu widzenia przygotowań do Expo okresie. PAIH toczy teraz wyścig z czasem.

Dotacje na promocję MŚP na EXPO 2025 w Japonii – ostatni dzwonek

Już za dwa dni, 19 czerwca, zakończy się nabór do działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”. Przedsiębiorcy zainteresowani rynkami Azji Wschodniej wciąż mogą złożyć wnioski o dotacje na ekspansję.

Biznes po arabsku. WhatsApp zastąpił maila

Jak polskie firmy mogą osiągnąć sukces biznesowy w państwach Zatoki Arabskiej (Perskiej)? – z Agnieszką Klimczak, trenerką różnic kulturowych oraz autorką książki „Biznes po arabsku”, rozmawia dr Krzysztof M. Zalewski z Instytutu Boyma.

Resort rozwoju nagrodzi firmy eksportujące uzbrojenie

Ruszyła kolejna edycja konkursu dla „Najlepszego Polskiego Eksportera Uzbrojenia”. Jest on organizowany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Wzrost cen surowców i produktów z Chin na horyzoncie

To wynik podwojenia się cen transportu kontenerów z Państwa Środka i to niezależnie od środka transportu. Co więcej ceny ich przewozu wciąż rosną.

Co nowego w Brytyjsko-Polskiej Izbie Handlowej?

Istniejąca już ponad trzy dekady i licząca przeszło 270 członków organizacja podsumowuje działalność od połowy 2023 roku i ogłasza „zmianę warty” w swoim kierownictwie.

„Promocja marki innowacyjności MŚP (Expo 2025 w Japonii)” - to szansa na granty dla MŚP

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła start konkursu dotyczącego promocji marki innowacyjnych firm z sektora MŚP na Światowej Wystawie EXPO 2025 w japońskiej Osace.

Co British Council oferuje polskim firmom z sektora MŚP?

Obchodząca w tym roku swój okrągły jubileusz British Council ma interesującą ofertę językową dla polskich przedsiębiorców.

KUKE i CaixaBank wesprą razem polskich eksporterów

KUKE i CaixaBank Oddział w Polsce będą wspólnie zapewniać polskim firmom finansowanie ich inwestycji służących rozwojowi produkcji związanej z działalnością eksportową.