Studenci znajdą mentorów także na rynku mody

Już pięć ścieżek tematycznych będą mieli do wyboru młodzi ludzie z Polski i Ukrainy, którzy wezmą udział w VII edycji programu mentoringowego firmy Boston Consulting Group.

Publikacja: 18.09.2023 03:00

Studenci znajdą mentorów także na rynku mody

Foto: Adobe Stock

– Staramy się, aby program rozwijał się z każdą edycją i dostosowujemy go do zapotrzebowania, które obecnie obserwujemy – podkreśla Oktawian Zając, dyrektor zarządzający i starszy partner w firmie doradztwa strategicznego Boston Consulting Group (BCG) w Polsce, podsumowując zakończoną we wrześniu VI edycję programu mentoringowego EmpowerPL. Program, w którym mentees są studenci dobrych uczelni, a mentorami prezesi dużych firm, założyciele start-upów i liderzy sektora NGO, to inicjatywa BCG i Federacji Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii.

Czytaj więcej

Cechy, które mogą nam ograniczyć możliwości kariery

Co roku pojawia się w nim coś nowego – w ostatniej, VI edycji tą nowością był udział studentek i studentów z Ukrainy, a także mentorów pochodzenia ukraińskiego. Dlatego też organizatorzy zmienili nazwę programu.

– Ostatnia edycja była przełomowa – EmpowerPL przekształcił się w EmpowerPL+UA – przypomina Franciszek Hutten Czapski, dyrektor zarządzający i starszy partner BCG. Nie kryje też, że w pierwszym roku polsko-ukraińskiej edycji programu wyzwaniem było dotarcie do zupełnie nowej grupy osób, które w większości wcześniej go nie znały. To wyzwanie udało się jednak pokonać. – Mieliśmy łącznie ponad 70 par mentor-mentee, z czego prawie 20 osób to byli studenci z Ukrainy – zaznacza Hutten Czapski. W nowej, VII edycji EmpowerPL+UA będą już uczestniczyć także mentorzy z Ukrainy.

Jak wynika ze statystyk programu, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”, w sześciu dotychczasowych edycjach uczestniczyło już ponad 350 par mentees i mentorów. Wkrótce ta liczba powinna przekroczyć 400.

Czytaj więcej

Studia za granicą: szanse i wyzwania dla Polaków

Tym bardziej że w VII edycji EmpowerPL+UA, która oficjalnie zostanie otwarta 23 września, podczas konferencji Poland 2.0 Summit w Warszawie, pojawi się kolejna, piąta już ścieżka. Obok klasycznej (banking, konsulting, insurance, legal, retail), technologicznej, data science & AI oraz sustainability, teraz zostanie otwarta ścieżka fashion z mentorami z branży modowej. – Widzieliśmy ogromne zainteresowanie sektorem mody; jest to jedna z trzech branż najbardziej wpływających na klimat, a dzisiejsza młodzież chce działać, rozumieć, skąd wynikają decyzje biznesowe i czy środowisko ma znaczenie dla branży modowej. Chcemy pomóc im poznać te odpowiedzi – wyjaśnia Oktawian Zając, który nie obawia się deficytu mentorów. Bardzo wielu z nich deklaruje chęć ponownego udziału w programie.

– Coraz popularniejszy jest też model, że mentorzy zapoznają nas z innymi osobami z biznesu, polecając ich na mentorów, albo mentorzy zgłaszają się proaktywnie – zaznacza dyrektor zarządzający BCG.

– Staramy się, aby program rozwijał się z każdą edycją i dostosowujemy go do zapotrzebowania, które obecnie obserwujemy – podkreśla Oktawian Zając, dyrektor zarządzający i starszy partner w firmie doradztwa strategicznego Boston Consulting Group (BCG) w Polsce, podsumowując zakończoną we wrześniu VI edycję programu mentoringowego EmpowerPL. Program, w którym mentees są studenci dobrych uczelni, a mentorami prezesi dużych firm, założyciele start-upów i liderzy sektora NGO, to inicjatywa BCG i Federacji Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Rynek pracy
USA: Rynek pracy osłabł, ale recesji nie widać
Rynek pracy
Koniec fali zwolnień. Pracodawcy chcą więcej zatrudniać
Rynek pracy
Wraca rynek pracownika. Zwolnienia grupowe już nie takie straszne
Rynek pracy
Nowe regulacje dla cudzoziemców. Przybędzie pracy na czarno?
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Rynek pracy
Imigranci uzupełnią, a nie wypełnią rynek pracy w Polsce
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki