Burza po słowach minister edukacji. Barbara Nowacka „wyraźnie przejęzyczyła się” podczas przemówienia
Barbara Nowacka, szefowa Ministerstwa Edukacji Narodowej uczestniczyła w poniedziałek w konferencji „My jesteśmy pamięcią. Nauczanie historii to nauka rozmowy”, zorganizowanej w 80. rocznicę wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau. Padły tam słowa, które odbiły się w Internecie szerokim echem. MEN wyjaśnia, że minister „wyraźnie przejęzyczyła się” w trakcie przemówienia. Również sama minister przeprosiła za "oczywiste przejęzyczenie".
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Co roku tysiące młodych ludzi chce rozpocząć studia na kierunku wybranym zgodnie z ich zainteresowaniami. Jednym z dylematów, przed którym stają, jest ten dotyczący modelu kształcenia: studia dwustopniowe czy jednolite magisterskie? Oba systemy mają swoje zalety, które warto poznać przed podjęciem decyzji. Przedstawimy je w dzisiejszym artykule.
Ćwiek-Świdecka: Edukacja zdrowotna to nie wychowanie seksualne
Przeciwko edukacji zdrowotnej w szkole protestują chyba tylko ci, którzy nie przeczytali podstawy programowej z tego przedmiotu. Bo, mam nadzieję, że politycy nie próbują zbić kapitału politycznego na zdrowiu i dostępie do edukacji najmłodszych obywateli.
Dodatkowe ferie szkolne jesienią? MEN przygląda się sprawie
Uczniowie w Polsce są przemęczeni. Czy lepsza organizacja roku szkolnego pozwoliłaby im lepiej rozłożyć siły w ciągu dziesięciu szkolnych miesięcy? – Trzeba się nad tym zastanowić – mówi w podcaście „Szkoła na nowo” wiceministra edukacji Paulina Piechna-Więckiewicz.
MGW – nie tylko historia, ale też Nauka przez Zabawę i Eksperymenty
Strefa Edukacji w Muzeum Gazowni Warszawskiej to unikalna przestrzeń, w której historia przemysłu łączy się z pasją do nauki, eksperymentowania oraz twórczego działania. Oferta edukacyjna muzeum obejmuje szeroką gamę warsztatów, skierowanych do przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych oraz rodzin z dziećmi. Tematyka zajęć łączy fascynujące eksperymenty z dziedziny chemii i fizyki z kreatywnymi działaniami artystycznymi oraz warsztatami ekologicznymi, umożliwiając uczestnikom rozwój w duchu zabawy i nauki.