Burza po słowach minister edukacji. Barbara Nowacka „wyraźnie przejęzyczyła się” podczas przemówienia

Barbara Nowacka, szefowa Ministerstwa Edukacji Narodowej uczestniczyła w poniedziałek w konferencji „My jesteśmy pamięcią. Nauczanie historii to nauka rozmowy”, zorganizowanej w 80. rocznicę wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau. Padły tam słowa, które odbiły się w Internecie szerokim echem. MEN wyjaśnia, że minister „wyraźnie przejęzyczyła się” w trakcie przemówienia. Również sama minister przeprosiła za "oczywiste przejęzyczenie".

Publikacja: 28.01.2025 08:11

Barbara Nowacka

Barbara Nowacka

Foto: PAP/Marcin Obara

„80. rocznica wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau. W Krakowie uczestniczyłam w wydarzeniu, które uczciło pamięć ofiar i pozwoliło na wymianę doświadczeń na temat nauczania o Holokauście, antysemityzmie i faszyzmie. Utrwalanie pamięci o tych tragicznych wydarzeniach jest istotne, aby ostrzegać przed konsekwencjami nienawiści, hejtu, obojętności i braku empatii, a dobra edukacja historyczna jest kluczowa, by dbać o pamięć ofiar antysemityzmu oraz nazizmu.” - tak zrelacjonowała wydarzenie w internetowym wpisie minister Barbara Nowacka. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Polityka
Duda komentuje kłótnię w Białym Domu. „Zełenski powinien wrócić do stołu rozmów”
Polityka
Dr hab. Barbara Brodzińska-Mirowska o poparciu dla Sławomira Mentzena: Czarny sen Jarosława Kaczyńskiego
Polityka
„Stawka jest wysoka”. Tusk pisze o „realizacji rosyjskich interesów z głupoty lub z wyrachowania”
Polityka
Sondaż: Kto był najlepszym szefem MSZ ostatniej dekady? Wyraźny zwycięzca
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Polityka
Awantura w Białym Domu. Reakcje polityków PiS
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”