Nowy absolwent, nowe oceny – co będzie zmieniało się w szkole?

Coraz bliżej rewolucji w szkołach. Kończą się właśnie prace nad profilem absolwenta, które są pierwszym krokiem do reformy edukacji planowanej na 2026 r. Dodatkowo MEN zastanawia się, czy nie zmienić sposobu oceniania w szkole.

Publikacja: 12.12.2024 17:25

Nowy absolwent, nowe oceny – co będzie zmieniało się w szkole?

szkoła klasa

Foto: Adobe Stock

Ponad 2900 osób, 19 spotkań online, spotkania stacjonarne, 50 spotkań zorganizowanych oddolnie, 40 stanowisk przesłanych przez ekspertów – proces konsultacji profilu absolwenta, a tym samym pierwszego etapu reformy edukacji zaplanowanej na 2026 r. (w szkole podstawowej), dobiegł końca. – Staraliśmy się uwzględnić te uwagi – mówiła na rozpoczęciu konferencji podsumowującej konsultacje wiceministra edukacji Katarzyna Lubnauer.

I tłumaczyła, że ministerstwu zależy, aby prace nad reformą rozpocząć od określenia, jakie umiejętności powinien posiadać uczeń kończący szkołę podstawową. – Dziś młody człowiek znacznie różni się od tego, który kończył szkołę trzydzieści lat temu. Badania np. PISA pokazują, że znacznie obniżył się poziom naszych uczniów. To efekt pandemii ale też zlikwidowania gimnazjów, przeciążenia uczniów i pogarszającej się kondycji psychicznej uczniów – mówiła Lubnauer.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Edukacja
Dodatkowe ferie szkolne jesienią? MEN przygląda się sprawie
Edukacja
Barbara Nowacka ujawniła kulisy rozmów z Episkopatem o lekcjach religii. „Rozpaczliwy krzyk bezradności”
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: „Przepraszam” Tuska to za mało, by zdobyć głosy nauczycieli dla Trzaskowskiego
Edukacja
MGW – nie tylko historia, ale też Nauka przez Zabawę i Eksperymenty
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
Sławomir Broniarz: Nauczycielom chodzi nie tylko o pieniądze