W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych. Integralność naszych aplikacji ma ważne znaczenie dla zapewnienia obywatelom dostępu do wiarygodnych informacji o wyborach oraz umożliwienia im prowadzenia rzeczowej debaty. W Meta traktujemy to zadanie bardzo poważnie. Chcemy, aby ludzie mogli swobodnie wyrażać swoje opinie, a jednocześnie staramy się wyprzedzać potencjalne zagrożenia – zwłaszcza w tak ważnych momentach jak wybory.
Dlatego, w trosce o integralność naszych aplikacji przed wyborami prezydenckimi w Polsce, podejmujemy konkretne działania.
Od 2016 roku Meta zainwestowała ponad 20 miliardów dolarów w bezpieczeństwo, rozbudowując nasz globalny zespół do około 40 000 osób. Wśród nich jest 15 000 weryfikatorów treści, pracujących w ponad 80 językach, w tym po polsku. Wraz ze zbliżającym się terminem wyborów uruchomimy w Polsce także Elections Operations Center, czyli wyborcze centrum operacyjne. Dzięki temu nasi eksperci z Polski i z całego świata, reprezentujący różne dziedziny – od analizy danych i inżynierii po badania, politykę treści i prawo – będą mogli na bieżąco monitorować sytuację, identyfikować potencjalne zagrożenia i wdrażać odpowiednie rozwiązania w naszych aplikacjach.
Jesteśmy świadomi zagrożeń, jakie niosą działania dezinformacyjne i skoordynowane próby manipulowania debatą publiczną. W Meta funkcjonują wyspecjalizowane globalne zespoły, które zwalczają koordynowane sieci nieautentycznych kont. Od 2017 roku zlikwidowały one ponad 200 takich sieci.
Fundamentem naszej strategii są również narzędzia zapewniające przejrzystość reklam dotyczących kwestii społecznych, wyborów lub polityki. Do tego dochodzą również kompleksowe zasady, które mają zapobiegać ingerencji w wybory. W trosce o przejrzystość reklam wyświetlanych na naszych platformach wprowadziliśmy obowiązkowy proces weryfikacji dla reklamodawców, którzy chcą wyświetlać reklamy związane z kwestiami społecznymi, wyborami lub polityką. Proces ten ma na celu potwierdzenie tożsamości reklamodawców i zweryfikowanie, czy w trakcie emitowania reklam przebywają w Polsce. Zatwierdzone reklamy zawierają oznaczenie “Opłacone przez” i są archiwizowane w naszej Bibliotece reklam przez siedem lat, co zapewnia transparentność wydatków na reklamę i stosowanych metod targetowania. Dodatkowo, reklamodawcy w określonych przypadkach muszą ujawnić, czy ich reklamy zostały stworzone lub zmodyfikowane cyfrowo.
Niezależnie od naszych starań żaden podmiot nie jest w stanie zagwarantować pełnej integralności wyborów w pojedynkę. Potrzeba skoordynowanych działań m.in. platform społecznościowych, organów i instytucji rządowych oraz organizacji pozarządowych.
W Meta jesteśmy świadomi naszej roli w tym wspólnym przedsięwzięciu. Dlatego ściśle współpracujemy z władzami w Polsce, aby dopasować nasze działania i zapewnić bezpieczeństwo procesu wyborczego. Zadbaliśmy o bezpośrednie kanały komunikacji z kluczowymi organami państwowymi, aby ułatwić regularną wymianę informacji na temat potencjalnych zagrożeń i prób ingerencji.
Przeprowadziliśmy także serię spotkań i szkoleń dla głównych sztabów wyborczych i organizacji rządowych w tym dla Ministerstwa Cyfryzacji i organów ścigania. Miały na celu zapoznanie z naszymi zasadami, produktami i najlepszymi praktykami bezpiecznego korzystania z platform Meta. Zorganizowaliśmy także warsztaty w ramach Dnia Świadomości Cyfrowej dla organizacji pozarządowych, promując najbardziej efektywne wykorzystywanie naszych narzędzi.
Ochrona wyborów w internecie to dla Meta priorytet przez cały rok, a nie tylko w okresie wyborczym. Od 2016 roku zdobyliśmy cenne doświadczenie, bazując na ponad 200 procesach wyborczych na całym świecie. Choć każde wybory są inne, wykorzystujemy te lekcje, aby stale doskonalić nasze działania. Z każdymi kolejnymi wyborami dokładamy wszelkich starań, aby wyciągać wnioski, wyprzedzać potencjalne zagrożenia i zapewnić, że nasze aplikacje pozostaną bezpiecznym miejscem do debaty i wymiany poglądów.
Materiał Promocyjny