Reklama

Wojciech Dudziński: Jak kontrolować zakupy wojskowe?

Mamy wojnę w Ukrainie. A to u nas wiele zmienia.

Publikacja: 29.03.2022 10:54

Wojciech Dudziński: Jak kontrolować zakupy wojskowe?

Foto: Adobe Stock

Media donoszą, że rzekomo potężna armia rosyjska ponosi ogromne straty podczas walk w Ukrainie. Wielu zastanawia się, dlaczego tak się dzieje. Pewną wskazówką może tu być ironiczny list szefa Narodowej Agencji Ukrainy ds. Zapobiegania Korupcji (NACP) Ołeksandra Nowikowa do ministra obrony Rosji, z podziękowaniami za jego wysiłki na rzecz wysokiego poziomu korupcji w rosyjskiej armii. Okazuje się na przykład, że zamiast reaktywnego pancerza na rosyjskich czołgach znajdują się torebki z wytłaczankami na jajka, a porcje żywnościowe są przeterminowane o, bagatela, siedem lat itp. To oczywiście budzi śmiech. Ale z drugiej strony u nas mówi się o ogromnym wzroście wydatków na zbrojenia i pojawia się pytanie: czy mamy pewność, że część z tych kwot nie zostanie zmarnotrawiona na skutek nadużyć? Odpowiedź jest absolutną racją stanu, mogącą w przyszłości (oby nie) decydować o naszym być albo nie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Adwokat diabła
Rzecz o prawie
Piotr Paduszyński: Ziobro i jego „przywłaszczenie”
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Patronka
Rzecz o prawie
Stanisław Wiśniewski: Rozszczepienie wymiaru sprawiedliwości
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Rzecz o prawie
Wojciech Hermeliński: Dlaczego Karolowi Nawrockiemu nie spodobała się zmiana kodeksu wyborczego?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama