Nie wiemy, z jakich powodów czytelnik nie ma wpisanego w dowodzie adresu zameldowania. Być może wynika to z art. 37 ust. 1 pkt 4 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=AA83E6F2D295547EC2D6CBF6FD06D593?id=182546]ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych[/link], zgodnie z którym w razie braku zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące, w dowodzie nie zamieszcza się danych o adresie zameldowania.
Brak adresu zameldowania w dowodzie nie powinien wpływać na ocenę wiarygodności czytelnika jako klienta banku. Przy ocenie zdolności kredytowej ważna jest przede wszystkim wiarygodność finansowa klienta, stała praca, ewentualnie poręczenie innej osoby.
Jednak należy pamiętać, że banki w granicach [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=F1C085D349D979F02EC56471F173B342?id=165971]prawa bankowego[/link] oraz [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=86F27ADE2102E1D67842E76D535F1BD1?id=70928]kodeksu cywilnego[/link] same kształtują relacje z klientami i w swoich regulaminach mogą stawiać szczególne wymagania.
Dla banku przede wszystkim ważny jest kontakt z klientem, choćby za pośrednictwem adresu korespondencyjnego (w celu wymiany dokumentów, informowania o oprocentowaniu, zaległościach itd.). Dlatego warto pomyśleć o założeniu skrytki pocztowej. Taką możliwość daje ustawa [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=B9E33E65AAEE5670A7A8F055E8E0E57E?id=287685&tresc=1&wid=372210#R.3.]prawo pocztowe[/link] a konkretniej regulamin świadczenia usług powszechnych ustanawiający zasady i warunki wykonywania i korzystania z usług pocztowych.