Król Mohammed VI uczestniczył w uroczystym rozpoczęciu w Rabacie prac nad przedłużeniem linii superszybkiej kolei (TGV) do Marakeszu. Prace wyceniono na ponad 5 mld euro, bez kosztów taboru. Nowy odcinek o długości 430 kilometrów połączy miasto Kenitra na północnym zachodzie kraju z Marrakeszem, a podróż będzie trwać 2 godziny 40 minut zamiast 5 godzin obecnie — podała marokańska agencja prasowa MAP. Nowy odcinek ma być gotowy na mundial piłkarski w 2030 r. organizowany przez Maroko, Hiszpanię i Portugalię.
Nowe składy pociągów
Dostawcą 18 nowych składów pociągów o wartości 781 mln euro będzie francuski Alstom, który w lutym wygrał przetarg. Ta firma jest dostawcą składów pierwszej generacji kursujących na trasie Tanger-Casablanca.
Rozszerzeniem sieci TGV w Maroku zajmuje się krajowe biuro kolei ONCF, które przewidziało na to ponad 9 mld euro. Plan przewiduje kupno 168 składów pociągów za łączną sumę 2,75 mld euro i rozwój sieci transportu między największymi miastami: Rabatem, Casablanką i Marakeszem Przewidziano na to 1,3 mld euro.
Czytaj więcej
Wielton i Pesa rozwijają się w Afryce. Wykorzystują napływ inwestycji oraz rosnącą populację, z k...
Zamówienia dla Hiszpanów i Koreańczyków
W tym programie będą uczestniczyć hiszpańska firma CAF, która w lutym otrzymała zamówienie na dostawę 30 składów pociągów międzymiastowych (z opcją 10 dalszych) i koreańska Hyundai Rotem, która dostarczy 110 składów pociągów podmiejskich. W związku z mundialem piłkarskim Maroko rozbudowuje infrastrukturę kraju: hotele, drogi, łączność i lotniska — odnotowała „La Tribune”.