Rok premiera Mateusza Morawieckiego

Oceniając mijający właśnie rok działań premiera, przedsiębiorcy dostrzegają pozytywy i negatywy.

Publikacja: 10.12.2018 20:00

Rok premiera Mateusza Morawieckiego

Foto: ROL

Mają świadomość, że wskaźniki ekonomiczno-finansowe gospodarki to w dużym stopniu rezultat przyjętych przez rząd kierunków polityki gospodarczej, pracowitości, dobrej koniunktury światowej (w tym w Niemczech, u naszego największego partnera) oraz dużych inwestycji unijnych.

W różnych dziedzinach widać postęp lub decyzje prorozwojowe. Biznes z zadowoleniem odbiera koncepcję rozszerzenia zaliczania wydatków innowacyjnych w koszty uzyskania przychodu (m.in. 5-proc. CIT dzięki IP BOX/Innovation Box), wydłużania terminów sporządzania dokumentacji podatkowej, zmiany legislacyjne, jak ustawa umożliwiająca sukcesję przedsiębiorstwa czy nowelizacja doprecyzowująca zasady opodatkowania gruntów wykorzystywanych przez przedsiębiorców w związku z posadowieniem infrastruktury przesyłowej i dystrybucyjnej (wejdzie w życie 1 stycznia), wprowadzenie zachęt podatkowych dla inwestorów na terenie całej Polski (jedna wielka strefa ekonomiczna). To inicjatywy zgodne z duchem konstytucji biznesu. Przedsiębiorcy nadal upatrują szans w codziennym jej stosowaniu i deklaracji stwarzania przez rząd zachęt dla prywatnego sektora do wykładania pieniędzy na inwestycje, jak zapowiadał premier Morawiecki.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje