Aktualizacja: 22.11.2024 02:36 Publikacja: 18.01.2023 16:32
Agenci Lufthansy będą mogli więcej zarobić sprzedając więcej jej biletów
Foto: Bloomberg
Ujawniają w nim, że planują uzgodnienie wstępnego nabycia pakietu mniejszościowego oraz opcji na zakup pozostałych udziałów w późniejszym terminie. Taką samą strategię stosowała Lufthansa przejmując wcześniej Swissa, Austrian Airlines oraz Brussels Airlines.
„Spółka złożyła dziś do włoskiego Ministerstwa Gospodarki i Finansów (Ministero dell'economia e delle finanze) ofertę zawarcia Memorandum of Understanding (MoU). W zależności od podpisania niniejszego protokołu ustaleń przez obie strony dalsze negocjacje i dyskusje będą prowadzone na zasadzie wyłączności” — czytamy w oświadczeniu.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Boeing rozpoczął zapowiadane cięcia zatrudnienia od stanu Waszyngton, gdzie pod Seattle mieści się słynna fabryka koncernu. Wypowiedzenia dostało już 438 związkowców, którzy zorganizowali siedmiotygodniowy strajk.
W grudniu 2024 r. zostaną przedstawione szczegóły rozbudowy lotniska Chopina. - Wtedy poinformujemy o przyjętej koncepcji, harmonogramie i kosztach - powiedział PAP Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Uruchomiono gigantyczny port w Chancay w Peru, największy w Ameryce Płd., zbudowany przez Chiny, które masowo inwestują w Ameryce Łacińskiej. Prezydent Xi Jinping i prezydent Peru, Dina Beluarte uczestniczyli w uroczystej inauguracji olbrzymiego portu (nadal w budowie) przez chińskie firmy w Chancay w prowincji Huaral, 80 km na północ od stolicy kraju, Limy. Jest połączony tunelem z autostradą panamerykańską i ze stolicą kraju..
Powtarza się scenariusz z poprzednich transakcji Lufthansy: kiedy przejmuje inną linię, kierownictwo zaczyna od zwolnień i zmiany prezesa.
Komisja Europejska po 14. miesiącach analiz zgodziła się, aby Grupa Lufthansy powiększyła się o kolejnego przewoźnika. To ITA, linia która powstała po bankructwie Alitalii.
Objęcie przez grupę Lufthansy mniejszościowego pakietu we włoskiej linii ITA Airways, która jeszcze traci pieniądze, jest nowym impulsem w konsolidowaniu rozczłonkowanego europejskiego rynku lotniczego. Są jeszcze narodowi przewoźnicy średniej wielkości, którzy mogą trafić do nowych właścicieli — przytacza Reuter ocenę analityków.
Włoski skarb państwa zawarł z Lufthansą porozumienie o objęciu przez niemiecką grupę mniejszościowego udziału w przewoźniku ITA Airways utworzonym z pozostałości po Alitalii. Niemcy wyłożą 325 mln euro na podwyższenie kapitału ITA w zamian za 41 proc. udziałów w nim. Docelowo przejmą 100 procent.
Włoskie Ministerstwo Finansów potwierdziło podpisanie listu intencyjnego z Grupą Lufthansy i rozpoczęło konkretne negocjacje, których efektem ma być przejęcie przez niemiecką grupę lotniczą kolejnego europejskiego przewoźnika.
Od ostatniego piątku, 30 grudnia 2022 na stronie Lufthansy pojawiła się możliwość kupna biletów na wszystkie wewnętrzne połączenia włoskich linii ITA.
Włoski rząd przyjął dekret o prywatyzacji następcy Alitalii, ITA Airways. Przewiduje sprzedanie początkowo mniejszościowego udziału zapewne Lufthansie. Niemiecki przewoźnik będzie mógł następnie zwiększać go.
Włosko-szwajcarski armator MSC zrezygnował ze wspólnych starań z Lufthansą o przejecie kontroli nad następcą Alitalii, ITA Airways. Rząd w Rzymie będzie mimo tego nadal dążyć do sprzedaży większościowego pakietu w narodowym przewoźniku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas