Lufthansa jest dzisiaj jedynym chętnym do kupna udziałów w ITA.
To może oznaczać tylko jedno: zmiana właściciela linii- spadkobiercy bankruta Alitalii jest już bardzo blisko. Jako pierwszy podał te informacje niemiecki portal Frankfurt Flyer. Oczywiście sprzedaż biletów linii partnerskiej dzisiaj nie jest niczym nowym. Tyle, że jak dotąd Lufthansa i ITA partnerami nie były i ostro ze sobą konkurowały. Linie te są również członkami dwóch rywalizujących ze sobą sojuszy lotniczych Star Alliance (LH) i SkyTeam (ITA).
Potencjalne przejęcie ITA Airways przez Niemców nie jest nowym tematem. Po raz pierwszy usłyszeliśmy, o tym w styczniu 2022. LH poinformowała wówczas, że jest zainteresowania przejęciem 40 proc. udziałów w ITA. Włosi odpowiedzieli pozytywnie.
Czytaj więcej
Włoski rząd przyjął dekret o prywatyzacji następcy Alitalii, ITA Airways. Przewiduje sprzedanie początkowo mniejszościowego udziału zapewne Lufthansie. Niemiecki przewoźnik będzie mógł następnie zwiększać go.
W marcu jednak włoskim przewoźnikiem zainteresowały się Air France, Delta Air Lines i KLM. Licytacja potencjalnych przejęć zakończyła się w maju 2022 i została wznowiona dopiero w sierpniu , bo jak włoski rząd uznał wszystkie poprzednie oferty za niewystarczające.