Niemcy na początek mają przejąć 41 proc. ITA, za co zapłacą 325 mln euro, a cała transakcja ma zostać zamknięta już w ostatnim kwartale 2024 roku. Włoski przewoźnik ma zostać szybko zintegrowany z Grupą LH. Tu mogą zacząć się kłopoty, bo włączanie kolejnych linii do Grupy LH odbywało się wcześniej z wielkimi problemami, protestami załóg i wielkim cięciem kosztów, od czego Lufthansa jest specjalistą.
Lufthansa wcześniej przejęła Swissa, Austrian Airlines i Brussels Airlines
Zgodę na wchłonięcie włoskiego przewoźnika muszą jeszcze wyrazić władze konkurencyjne w innych krajach. Docelowo Lufthansa chce przejąć wszystkie udziały w ITA, ale najwcześniej stanie się to dopiero w 2025 roku. Wszystko wskazuje, że cały proces przejęcia odbędzie się tak samo, jak to było w przypadku Swissa, Austrian Airlines i belgijskich Brussels Airlines.
Czytaj więcej
Komisja Europejska ma coraz więcej wątpliwości, czy przejęcie włoskich ITA przez Lufthansę będzie korzystne dla rynku. Ryanair nie ukrywa swojej radości.
Prezes
grupy Carsten Spohr zapewnia, że zgoda unijnych regulatorów, to
wspaniała wiadomość dla wszystkich pasażerów, zwłaszcza tych
latających do i z Włoch. To się jeszcze okaże, bo nie zostały jeszcze
ujawnione wszystkie warunki, jakimi jest obwarowana ta
transakcja. Musi ich być sporo, skoro bardzo ciepło wypowiadał się
o najnowszym zakupie Lufthansy prezes Ryanaira, Michael O’Leary. Ryanair i
Wizz Air mają dzisiaj największy udział we włoskim rynku.
Lufthansa liczy na synergię. Ma już doświadczenie w przejęciach
Zdecydowano, że inwestycja Lufthansy zostanie przeprowadzona przez podniesienie kapitału ITA. Włoska linia ma zachować swój narodowy wizerunek, nazwa nie ulegnie zmianie, będzie miała także swoją własną bazę we Włoszech — na rzymskim lotnisku Fiumicino.