Aktualizacja: 13.11.2024 01:43 Publikacja: 28.01.2023 13:31
Foto: Andreas SOLARO
Na początek Grupa LH przejmie 40 proc. we włoskich ITA, linii - spadkobiercy bankruta Alitalii. Te 40 proc. ma teraz wycenę na poziomie 200-300 mln euro. Resztę Niemcy zamierzają przejąć w późniejszym czasie.
I to byłoby na tyle potwierdzonych informacji, bo żadna ze stron nie zamierza nic ujawnić, dopóki rozmowy nie zostaną zakończone. To, co wiadomo, to że Lufthansa dostała 6 tygodni na zakończenie negocjacji. I , że (raczej nie przez przypadek) Lufthansa już sprzedaje bilety ITA na swojej stronie internetowej. A jeśli dojdzie do porozumienia, to pod lupę wezmą je jeszcze w Komisji Europejskiej, która bardzo dokładnie zbada, czy wchłonięcie przez Grupę LH kolejnego przewoźnika (wcześniej były to Swiss, Brussels Airlines, Austrian Airlines, a dla grupy pracują także Croatia Airlines, również są na sprzedaż) nie zakłóci konkurencji na rynku europejskim. Z pewnością Lufthansa będzie musiała zrezygnować z wykonywania niektórych połączeń i slotów na lotniskach. Z pewnością będą na to nalegać Air France KLM, które same chciały się zbliżyć do ITA, ale na to zbliżenie nie zamierzały wydawać pieniędzy, tylko zbudować konsorcjum dopraszając amerykańskie linie Delta. Jak na razie AF/KLM podkreśliły w oświadczeniu, że mają nadzieję na utrzymanie w przyszłości ścisłych kontaktów biznesowych z ITA, które są członkiem sojuszu Skyteam. I, że bardzo uważnie zamierzają śledzić proces prywatyzacyjny linii ITA.
Zapadł prawomocny wyrok w sprawie odcinka S17 Drewnica-Ząbki, czyli krótszego z dwóch brakujących odcinków Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Naczelny Sąd Administracyjny uchylił wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie z 20 października 2023 r. oraz skierował sprawę ponownie do rozpatrzenia przez WSA. Przed nami kilka miesięcy oczekiwania na wyznaczenie terminu rozprawy przez WSA – poinformował warszawski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Fińskie lotniska w pobliżu granicy z Rosją wyłączyły wszystkie nowoczesne systemy nawigacyjne i przeszły na systemy radarowe z lat 60. XX w. Powodem jest zakłócanie przez Rosjan systemów bazujących na nawigacji satelitarnej. Stare systemy są odporne na rosyjskie ataki.
Na wtorek, 12 listopada, zapowiedziane są dwa duże strajki na lotniskach i w kontroli ruchu lotniczego we Włoszech i Francji. To będzie nowy kłopot dla przewoźników i pasażerów.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Boeing zapłaci za 7 tygodni bez pracy osobom objętym bezrobociem technicznym podczas strajku. Koncern przygotowuje się do wznowienia produkcji B737 MAX pod zwiększonym nadzorem regulatora FAA.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Infrastruktura powinna być wydajna, bezpieczna i tania. Musi być więc oparta na rozwiązaniach technologicznych – mówi Maciej Trybuchowski, prezes Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych i izby KDPW_CCP.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych, opowiadają Andrzej Olechniewicz oraz Marek Twardowski z firmy ubezpieczeniowej Warta.
Putina zgodził się, by koncern gazowy Novatek nie ujawniał informacji o swojej działalności. Powód jest znany. Nie było już nic do ujawnienia. Największa inwestycja gazowa Rosji - zakłady Arctic LNG 2 nie tylko wstrzymały produkcję gazu, ale i jego wydobycie.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Chińska firma samochodowa Geely zaprezentowała nowy system hybrydowy typu plug-in. Napęd NordThor 2.0 ma umożliwić bardzo duży zasięg zasięg.
To nacjonalizacja, ale wolnorynkowa. Rząd Norwegii porozumiał się z siedmioma prywatnymi właścicielami gazociągów, w tym z Orlenem, w sprawie przekazania państwu większości rozległej sieci magistrali eksportowych począwszy od 2024 r. Zapłaci za nie równowartość 1,6 mld dol.
Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.
Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła realizację przez zarząd Poczty Polskiej wybranych inwestycji w latach 2020–2023, zwłaszcza w zakresie transformacji cyfrowej. Stwierdzone w toku kontroli nieprawidłowości miały przekroczyć 113 mln zł.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas