Aktualizacja: 25.11.2024 02:00 Publikacja: 23.11.2022 14:26
Foto: AdobeStock
Następca Alitalii, która w ciągu ponad 20 lat nie wypracowała ładnego zysku, ma trudne początki. Rząd mający 100 proc. udziałów w nim postanowił sprywatyzować go, podjął wyłączne negocjacje z konsorcjum funduszu Certares, Deltą i Air France-KLM, ale rozmowy nic nie dały. Szybko doszło do konfliktu właściciela z prezesem Fabio Lazzerinim, ktory podał się do dymisji, ITA wystąpił o pomoc publiczną 400 mln euro na przetrwanie zimy.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Powtarza się scenariusz z poprzednich transakcji Lufthansy: kiedy przejmuje inną linię, kierownictwo zaczyna od zwolnień i zmiany prezesa.
Komisja Europejska po 14. miesiącach analiz zgodziła się, aby Grupa Lufthansy powiększyła się o kolejnego przewoźnika. To ITA, linia która powstała po bankructwie Alitalii.
Objęcie przez grupę Lufthansy mniejszościowego pakietu we włoskiej linii ITA Airways, która jeszcze traci pieniądze, jest nowym impulsem w konsolidowaniu rozczłonkowanego europejskiego rynku lotniczego. Są jeszcze narodowi przewoźnicy średniej wielkości, którzy mogą trafić do nowych właścicieli — przytacza Reuter ocenę analityków.
Włoski skarb państwa zawarł z Lufthansą porozumienie o objęciu przez niemiecką grupę mniejszościowego udziału w przewoźniku ITA Airways utworzonym z pozostałości po Alitalii. Niemcy wyłożą 325 mln euro na podwyższenie kapitału ITA w zamian za 41 proc. udziałów w nim. Docelowo przejmą 100 procent.
Włoskie Ministerstwo Finansów potwierdziło podpisanie listu intencyjnego z Grupą Lufthansy i rozpoczęło konkretne negocjacje, których efektem ma być przejęcie przez niemiecką grupę lotniczą kolejnego europejskiego przewoźnika.
Deutsche Lufthansa AG zamierza nabyć udziały we włoskim narodowym przewoźniku lotniczym ITA Airways (Italia Trasporto Aereo S.p.A.) — poinformowali Niemcy w komunikacie przysłanym do mediów.
Od ostatniego piątku, 30 grudnia 2022 na stronie Lufthansy pojawiła się możliwość kupna biletów na wszystkie wewnętrzne połączenia włoskich linii ITA.
Włoski rząd przyjął dekret o prywatyzacji następcy Alitalii, ITA Airways. Przewiduje sprzedanie początkowo mniejszościowego udziału zapewne Lufthansie. Niemiecki przewoźnik będzie mógł następnie zwiększać go.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas