Zreformujmy nauczanie. Niech polscy uczniowie uczą się przedsiębiorczości

W szkole uczniowie dowiadują się, ile procent papryki na świecie wyprodukowały Węgry, a nie tego, jak tworzyć projekty i współpracować – mówi dr inż. Olga Sobolewska, adiunkt na wydziale zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Publikacja: 22.08.2024 04:30

Zreformujmy nauczanie. Niech polscy uczniowie uczą się przedsiębiorczości

Foto: Adobe Stock

Zgadza się pani z tezą, że branża informatyczna należy do najbardziej innowacyjnych i rozwijających się w Polsce?

Trudno się z nią nie zgodzić. Można jednak powiedzieć, że branża informatyczna sama w sobie jest nieco mylnie rozumiana, bo choć jest wyraźnie określona w PKD, to tak naprawdę stanowi nieodłączną część każdego innego sektora: finansowego, medycznego, wytwórczego, rolniczego, usług. Informatyka to ich część wspólna; trudno sobie dziś wyobrazić, żeby którakolwiek z wymienionych branż – zwłaszcza tych innowacyjnych i rozwijających się – sprawnie funkcjonowała bez spoiwa, jakim jest informatyka.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Prawo drogowe
Rząd zaostrza przepisy z powodu 1 procentu kierowców
Nieruchomości
Drzewo może rzucać cień na nieruchomość sąsiada? Ważne orzeczenie SN
Konsumenci
Prawo zatrzymania. Siedmiu sędziów SN orzekło korzystnie dla frankowiczów
Praca, Emerytury i renty
Lawina wniosków o rentę wdowią. Ministra zwraca uwagę na jeden szczegół
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Praca, Emerytury i renty
Dodatkowe pieniądze po 60. roku życia. Kto ma prawo do emerytury kapitałowej?