System wykorzystuje zaawansowane metody statystycznej analizy danych i pozwala użytkownikom wygenerować ocenę od 1 do 5. W uproszczeniu, ocena 5 oznacza 20% kierowców z najlepszą historią ubezpieczeniową w danej grupie geograficzno-wiekowej, ocena 4 to następne 20% kierowców w tej samej grupie i tak dalej, aż do oceny 1.
Czytaj więcej
Jazda samochodem w ślizgawicę niesie nie tylko ryzyko wypadku, ale i utraty ubezpieczenia lub jego zmniejszenia.
- Ocena eSCOR, którą otrzymuje dany użytkownik, jest generowana w oparciu o historię ubezpieczeniową zbliżoną do historii tego użytkownika. Co ważne, ocena jest wyznaczana na tle grupy porównawczej. W przypadku osób fizycznych jest to grupa wiekowo-geograficzna, zaś w przypadku osób prawnych – geograficzna – mówi Kamil Gala, dyrektor Departamentu Zasobów Informacyjnych i Analiz w Funduszu.
Kamila Gala zastrzega, że kierowcy nie powinni porównywać między sobą ocen eSCOR, zwłaszcza tych wyznaczonych dla osób z różnych grup.
– Ocena 5 w jednej z grup nie musi oznaczać mniej ryzykownego zachowania niż 2 w innej grupie, dlatego nie można porównywać ocen w z różnych grup wiekowo-geograficznych. Jako przykład można wskazać młodych kierowców, wśród których częstotliwość szkód jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku tych bardziej doświadczonych, zatem takie grupy należy analizować osobno – wyjaśnia Gala.