Biznes ma szansę zbudować kapitalizm interesariuszy

Zdaniem ekspertów pandemia zrewidowała dotychczasowy system wartości przedsiębiorstw. Dodatkowo wchodzące w życie nowe wymogi raportowania zobligują biznes do zwracania większej uwagi na czynniki społeczne i środowiskowe.

Odpowiedzialne firmy szybko odpowiedziały na nowe wyzwania

Pandemia nagle zmieniła warunki prowadzenia biznesu. W reakcji wrażliwe społecznie organizacje nie tylko zmieniły sposób pracy, ale też otwarły się na potrzeby innych.

Wspólny nacisk regulatorów, liderów i konsumentów

Do nowych wymogów raportowania muszą przygotowywać się wszyscy. Jak zmiany wpłyną na rynek kapitałowy, działalność firm i gospodarkę? Jaką rolę raportowaniu niefinansowemu wyznacza Unia Europejska?

Raportowanie niefinansowe przepustką do rozwoju

Latem 2020 r. weszło w życie unijne rozporządzenie w sprawie taksonomii, czyli systematyki działalności zrównoważonej środowiskowo. Na ten rok zapowiadane są kolejne nowe projekty. Na co powinny przygotować się firmy?

Brak raportowania przestanie się opłacać

Raportowanie niefinansowe z roku na rok zyskuje na znaczeniu, firmy starają się, by coraz wyższa była jego jakość – mówiono podczas debaty „Rzeczpospolitej" pod hasłem „Liderzy i reszta – rozwój raportowania niefinansowego w polskich spółkach".

Targi Idei ESG FOB: 10. edycja w zupełnie nowej odsłonie już za nami

16 kwietnia 2024 w CK ADN w Warszawie odbyła się 10. już edycja znanego wydarzenia Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Targi Idei ESG.

Transformacja ESG to szansa na budowanie przewag na rynku

Jak podkreślają eksperci, biznes może się spodziewać raportowania coraz szerszego zakresu danych niefinansowych. Dla dużych przedsiębiorstw będzie to obowiązek. Mimo wyzwań małe i średnie firmy też mogą stać się beneficjentami zmian.

Regulacje ograniczą chęć pójścia na skróty

Choć opinia publiczna oczekuje odpowiedzialnych inicjatyw biznesu, to firmy jako motor zrównoważonej transformacji najczęściej wskazują regulacje.

Kapitał skręca w stronę ESG

Kredyty, obligacje i akcje spółek mają coraz większy komponent związany ze zrównoważonym rozwojem.

Troska o zrównoważony rozwój słabnie przy półce

Wprawdzie coraz więcej osób zapewnia w badaniach, że zależy im na zrównoważonym rozwoju zgodnie z zasadami ESG, to nasze zachowania zakupowe nie nadążają za szczytnymi deklaracjami.

CSR to już nie tylko miły dodatek

Dzisiaj oczekuje się, że społeczna odpowiedzialność będzie integralną częścią operacji biznesowych – zwraca uwagę Fiona Watson, senior director w Światowej Radzie Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (WBCSD).

U progu technologicznej rewolucji

Nowatorskie algorytmy mogą pomóc w prowadzeniu biznesu w sposób zrównoważony, ale są też dużym wyzwaniem.

Raport niefinansowy pokaże szanse zrównoważonego rozwoju

Wymuszone przez nową dyrektywę CSRD bardziej rzetelne raportowanie niefinansowe zajmuje wprawdzie sporo czasu i wymaga zaangażowania wielu osób, ale może pomóc określić niedostrzegane wcześniej ryzyka i nowe możliwości firm.

Jak polska branża modowa zamyka obieg tekstyliów

Obecnie znaczne ilości niepotrzebnej już odzieży są wyrzucane. Zarówno regulatorzy, jak i biznes chcą zmienić tę sytuację i racjonalnie wykorzystać zasoby zgodnie z zasadami gospodarki cyrkularnej.

Potrzeby edukacyjne wobec zmian klimatu

Zmiany klimatu to proces rewolucjonizujący współcześnie nie tylko działanie, ale także myślenie i weryfikowanie planów i strategii.

Zielone finanse podstawą zrównoważonego rozwoju

Klienci szukający finansowania, nawet jeśli regulacje z zakresu zrównoważonego rozwoju jeszcze bezpośrednio ich nie dotyczą, muszą liczyć się z tym, że ESG ma coraz większe znaczenie dla instytucji finansowych.

Regulacje związane z ESG to szereg wyzwań

Jakie wyzwania firmy z sektora finansów napotykają przy wdrażaniu unijnych regulacji związanych z ESG? Zacznijmy od tego, co jest celem tych wszystkich przepisów? Po co instytucje unijne je wprowadzają?

Czy ESG oznacza kres CSR? Czym różnią się te koncepcje?

– Umarł król, niech żyje król? Nic z tego! CSR i ESG to yin i yang – jedno nie może istnieć bez drugiego – wyjaśnia Izabela Rakuć-Kochaniak, dyrektor CSR w Grupie Veolia w Polsce, prezeska Fundacji Veolia Polska.