Aktualizacja: 16.04.2025 15:17 Publikacja: 12.02.2025 04:50
Agnieszka Smoczyńska Simon Boccanegra
Agnieszka Smoczyńska i Szymon Mechliński podczas próby „Simona Boccanegry”
Foto: Karpati&Zarewicz
Wystawienie „Simona Boccanegry” Giuseppe Verdiego zapowiada się jako zaskakujący debiut reżyserski, ale jednak można było się go spodziewać. W obsypanych nagrodami filmach Agnieszki Smoczyńskiej muzyka odgrywa ważną rolę, nie jest tylko tłem dla zdarzeń czy dialogów. W „Córkach dancingu”, będących rodzajem filmowego musicalu, przeboje z czasów późnego PRL i muzyka alternatywna tworzyły klimat tej opowieści. W „Silent Twins” piosenki T. Rex i The Clash oraz kompozycje Zuzanny Wrońskiej podkreślały tajemnicę tytułowych bliźniaczek, które odmówiły wszelkich kontaktów ze światem.
Tekst zatytułowany „Monster’s Paradise” jest już gotowy. Muzyka będzie dziełem cenionej tak jak Elfriede Jelinek...
Mariusz Treliński uważa, że „Ariadna na Naxos” Richarda Straussa to zadanie dla doświadczonego reżysera. I choć...
Komisja konkursowa powołana do wyboru kandydata na nowego dyrektora Teatru Wielkiego–Opery Narodowej jednogłośni...
Kolejną premierę w Staatsoper w Monachium przygotowuje Krzysztof Warlikowski. Od 17 marca będzie można tu ogląda...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Aż siedem polskich nazwisk znajdziemy w obsadach przedstawień Metropolitan Opera w ogłoszonym właśnie planie na...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas