Amerykanie ratują Paryż. Pomagają Igrzyska Olimpijskie

Aż 22 proc. międzynarodowych transakcji dokonanych we Francji tydzień po rozpoczęciu Igrzysk to dzieło turystów z USA. Wydają oni więcej niż Niemcy, Brytyjczycy i Hiszpanie razem wzięci.

Publikacja: 08.08.2024 14:31

Amerykanie ratują Paryż. Pomagają Igrzyska Olimpijskie

Foto: Bloomberg

Za ponad jedną trzecią całkowitej autoryzowanej sprzedaży we Francji po 24 lipca 2024 r. odpowiadają konsumenci z zagranicy — wynika z danych transakcyjnych analizowanych przez firmę Adyen.

Amerykanie liderami klasyfikacji ogólnej, Chińczycy przodują w zakupach luksusu

W tej grupie bezkonkurencyjni są Amerykanie, dokonujący aż 22 proc. międzynarodowych transakcji we Francji. To więcej niż łącznie Niemcy (8 proc.), Wielka Brytania (6,5 proc.) i Hiszpania (6 proc.).

Czytaj więcej

Snoop Dogg robi furorę na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. I dostaje za to krocie

Adyen, platforma technologii finansowych, zanotowała gwałtowny wzrost liczby transakcji w punktach sprzedaży detalicznej oraz w branży hotelarskiej we Francji w związku ze zwiększoną liczbą odwiedzin podczas letniej rywalizacji sportowej. 

Od 24 lipca Adyen autoryzował we Francji transakcje stacjonarne i internetowe o wartości ponad 1,7 mld euro w branżach takich jak handel detaliczny, hotelarstwo i rozrywka (włączając obiekty sportowe).

Autorzy analizy zwracają uwagę na to, że szczególnie mocno zyskuje rynek towarów luksusowych. Sprzedawcy, którzy swoje siedziby mają we Francji, przyciągają zamożnych klientów. Chińczycy wydają dziewięć razy więcej niż wynosi średnia wartość transakcji w branży. Drugie i trzecie miejsce zajmują Japonia (sześć razy więcej) oraz USA (pięć razy więcej).

Czytaj więcej

Igrzyska w Paryżu: miał być boom, jest biznesowa klapa. Przez chciwość

– Międzynarodowe wydarzenia sportowe nie tylko wnoszą radość i emocje na arenę, welodrom czy basen, ale także wyraźnie pobudzają lokalną gospodarkę. Tegoroczna letnia rywalizacja sportowa to doskonała szansa dla firm zajmujących się handlem detalicznym i hotelarstwem - komentuje Alexa von Bismarck, prezes Adyenu na region EMEA. - Zagraniczni klienci odpowiadają za ponad jedną trzecią wolumenu transakcji przetwarzanych na naszej platformie dla Unified Commerce we Francji, a analizy wykazują, jak ważni tego lata są amerykańscy kibice. Ciekawie będzie zobaczyć, jak to się rozwinie w naszych zestawieniach i która narodowość zajmie pierwsze miejsce w tabeli liderów wydatków po zakończeniu święta sportu – dodaje.

Turyści chcą płacić we własnej walucie

Firmy umożliwiają turystom płacenie w ich lokalnej walucie oraz oferują im preferowane metody płatności. Dla przykładu frank szwajcarski jest preferowanym wyborem dla połowy klientów ze Szwajcarii odwiedzających Francję. Brytyjscy klienci również lubią mieć tę opcję – 46 proc. decyduje się płacić w funtach zamiast w euro, a jedna trzecia (33 proc.) Kanadyjczyków wybiera dolary kanadyjskie.

Czytaj więcej

Igrzyska Olimpijskie to festiwal wielkich marek

– Międzynarodowi fani chcą kupować towary, korzystając z preferowanych przez nich metod płatności, a my zaobserwowaliśmy znaczne korzyści dla naszych klientów, oferując więcej opcji, za pomocą których mogą to zrobić. Obejmuje to Alipay dla chińskich turystów, technologię „By Now Pay Later” i portfele cyfrowe dla tych, którzy wolą płatności bez karty i transakcje bezgotówkowe. We Francji prawie wszyscy goście z Australii (89 proc.) wolą płacić zbliżeniowo, zamiast wsuwać karty do terminali i wprowadzać kod PIN - dodaje Alexa von Bismarck.

Za ponad jedną trzecią całkowitej autoryzowanej sprzedaży we Francji po 24 lipca 2024 r. odpowiadają konsumenci z zagranicy — wynika z danych transakcyjnych analizowanych przez firmę Adyen.

Amerykanie liderami klasyfikacji ogólnej, Chińczycy przodują w zakupach luksusu

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Szara strefa tytoniowa w UE rośnie. W Polsce kurczy się, ale to może się zmienić
Handel
Mieli walczyć z Żabką. Teraz mogą zmienić właściciela
Handel
Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty
Handel
Firmy też mogą już płacić z opóźnieniem za zakupy
Handel
Beko zamyka dwie fabryki AGD w Polsce. Zwolnienia pacowników
Handel
Sieć sklepów z Malezji chce walczyć o Polaków. Co sprzedaje MR.DIY?