- społeczność,
- zdrowie.
Trend well-being jest zauważany również przez polskie firmy. Coraz więcej z nich wprowadza tego typu praktyki do swojej codziennej działalności.
Corporate wellness a kultura well-being
Praktykowane w wielu firmach corporate wellness skupia się przede wszystkim na kwestiach zdrowia – zarówno tego fizycznego, jak i psychicznego. Zazwyczaj objawia się to promowaniem zdrowego trybu życia, aktywności fizycznej, zachęcaniem do rzucenia palenia czy stosowania odpowiedniej diety. Polityka prozdrowotna firmy z jednej strony ma prowadzić do lepszego samopoczucia pracowników, a tym samym ich większej efektywności, z drugiej – do redukcji absencji związanych z urlopami zdrowotnymi.
Niewątpliwie ma to swoje pozytywne strony. Jednak w praktyce zazwyczaj sprowadza się do karnetu na siłownię, z którego i tak rzadko kto korzysta. Idea well-being sięga o wiele głębiej i oddziałuje na dużo więcej sfer. Voucher dla pracownika może być dobrym pomysłem, pod warunkiem że wpisuje się w jego styl życia, pozwala realizować pasje, rozwijać relacje z innymi. Well-being to nie tylko dbanie o zdrową formę, lecz o dobrą kondycję pracownika w każdym aspekcie jego życia.
Work and life balance w Polsce
Przyjmując, że w pracy spędzamy 8 godzin, poświęcamy na nią 1/3 dnia, patrząc całościowo - spory kawałek życia. Nie dziwi więc fakt, że w filozofii well-being, życia i pracy nie traktuje się oddzielnie. Odpowiednie warunki pracy sprawiają, że bardziej cieszymy się życiem, odpowiednie życie powoduje, że lepiej sprawdzamy się w pracy. Najważniejsze, by podejście well-being nie było jedynie wyrywkowym działaniem, a prowadzoną systemowo polityką.