Tradycyjne przesyłki polecone przejdą do historii. Zastąpi je elektroniczna korespondencja urzędowa. Takie plany ma rząd. W środę w Sejmie odbyło się pierwsze czytanie jego projektu ustawy o doręczeniach elektronicznych.
Rząd chce w ten sposób skrócić czas potrzebny na doręczenie korespondencji, a stronom oraz urzędom umożliwić jak najszersze wykorzystywanie formy elektronicznej w kontaktach z obywatelami.
Nowe przepisy przewidują więc, że urzędy będą korzystać z usługi wyznaczonego operatora. Przez najbliższe kilka lat zostanie nim Poczta Polska. Każdy będzie posiadał adres do doręczeń, tj. cyfrowy adres zamieszkania. Uzyska go na dwa sposoby. Po pierwsze, od operatora wyznaczonego, po drugie, będzie można go kupić od komercyjnego dostawcy usług.
Czytaj także: Prasałek: łatwiej załatwić sprawę w sądzie podczas pandemii