Prywatność staje się dobrem deficytowym

O bankach klienci rzadko wypowiadają się w superlatywach. Narzekamy na drogie kredyty, niskie oprocentowanie lokat, a w przypływie złego humoru obwiniamy je za całe zło tego świata. Trudno jednak polemizować z faktem, że polskie banki błyszczą pod względem innowacyjności.

Publikacja: 04.07.2017 21:04

Prywatność staje się dobrem deficytowym

Foto: ROL

Wykorzystując opóźnienie wynikające z 45 lat PRL, polskie firmy przeskoczyły od razu na wyższy poziom i bez kompleksów wdrażają najnowsze technologie. Nie tylko wdrażają, ale same je tworzą. Dość wspomnieć, że Citibank wybrał właśnie polską firmę do wdrożenia wirtualnego oddziału w kilkunastu krajach.

Jak się okazuje, innowacyjność idzie dużo dalej. Staram się nadążać za nowinkami technicznymi, ale zdumiałam się na wieść o urządzeniach, które są w stanie rozpoznać wiek i płeć klienta, a nawet przeprowadzić analizę jego emocji. Następnie, dzięki wykorzystaniu sieci neuronowych, mogą wyświetlić mu spersonalizowaną ofertę. Testowane są też różnego rodzaju kamery analizujące nasze twarze, nie wspominając już o coraz powszechniejszej biometrii.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Polscy milionerzy wolą luksusowe samochody i spa niż nieruchomości
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz W. Kołodko: Szeroki świat czy narodowy zaścianek?
Opinie Ekonomiczne
Leszek Pacholski: Interesy ludzi nauki nie uwzględniają potrzeb polskiej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Damian Guzman: Czy polskie firmy będą przenosić się do Rumunii?
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Marek Góra: Nieuchronność dłuższej aktywności zawodowej