Jedną ze stron postępowania administracyjnego jest wspólnota mieszkaniowa. W składanych przez nią pismach nie podano adresu wspólnoty, a tylko adresy zamieszkania członków zarządu. Czy w takim przypadku trzeba wysłać decyzję na wszystkie te adresy?
Nie. Zasady doręczania pism podmiotom innym niż osoby fizyczne określono w art. 45 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.). Przewidziano w nim, że jednostkom organizacyjnym i organizacjom społecznym doręcza się pisma w lokalu ich siedziby do rąk osób uprawnionych do odbioru pism. W orzecznictwie podkreśla się, że doręczający nie musi sprawdzać zakresu obowiązków i uprawnień osób znajdujących się w siedzibie jednostki, jeżeli zobowiązują się do odbioru przesyłki, składając własnoręczny podpis (por. np. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z 12 października 2017 r., sygn. I SA/Ke 432/17, LEX nr 2387296).