TikTok kontra Spotify. Starcie o nagrania koncertów

TikTok uruchamia płatny serwis muzyczny z nagraniami najważniejszych koncernów, który ma konkurować ze Spotify. Na razie w Brazylii i Indonezji.

Publikacja: 11.07.2023 03:00

Noel Gallagher w lipcu miał już 1,5 mln słuchaczy w Spotify, zaś w TikToku łącznie 475 mln wyświetle

Noel Gallagher w lipcu miał już 1,5 mln słuchaczy w Spotify, zaś w TikToku łącznie 475 mln wyświetleń. Poleca aplikacje z muzyką medytacyjną Live Nation

Foto: Ben Houdijk/Shutterstock

Kontrowersyjny, bo oskarżany o chińską inwigilację, jednak niezwykle popularny wśród młodzieży TikTok, wedle różnych danych potwierdził swój błyskawiczny rozwój szacowanymi na 12 mld dolarów wpływami w 2022 r., trzykrotnie większymi niż w 2021 r.

Od początku wywoływał dodatkowe kontrowersje, będąc w konflikcie w sprawie opłat licencyjnych za nagrania z trójką największych koncernów fonograficznych – Universalem, Sony, Warnerem, mającą kontrakty z największymi gwiazdami. Tym bardziej na początku roku emocjonowano się negocjacjami TikToka z „wielką trójką” w kulisach Grammy w Los Angeles. Elementem nacisku chińskiego właściciela aplikacji mobilnej było wycofanie przez TikToka nagrań największych gwiazd w Australii, by sprawdzić, jak zareaguje rynek.

Pozostało 87% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Muzyka popularna
Jacob Collier, uczeń Quincy Jonesa, wystąpi w Łodzi
Muzyka popularna
Nie żyje Quincy Jones – gigant XX wieku
Muzyka popularna
Nie żyje Quincy Jones, producent „Thrillera” i „We Are The World”
Muzyka popularna
The Cure: mistrz muzyki cmentarnej ma kłopot z tekstami
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
muzyka
Kto zasługuje na nagrodę Koryfeusz Muzyki Polskiej
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje