Najskuteczniej reklamowało się Tyskie

Jury przyznało dwa razy więcej złotych statuetek dla najskuteczniejszych kampanii niż przed rokiem.

Publikacja: 15.10.2013 12:12

Kampania Piąty Stadion dostała tegoroczne Grand Prix Effie.

Kampania Piąty Stadion dostała tegoroczne Grand Prix Effie.

Foto: materiały prasowe

Nagrody dla najefektywniejszych kampanii reklamowych ubiegłego roku rozdano wczoraj w Teatrze Wielkim w Warszawie.

Agencje reklamowe, reklamodawcy i domy mediowe zebrały w tym roku okazalsze żniwo niż przed rokiem, kiedy jury zrezygnowało z przyznania Grand Prix, a złotem nagrodzono tylko trzy kampanie reklamowe. W tym roku oprócz Grand Prix jurorzy przyznali sześć złotych nagród, 13 srebrnych i 19 brązowych.

– Poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim – nagrody Grand Prix. Tak wielkie emocje towarzyszące gali były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które organizuje polską edycję konkursu Effie na najskuteczniejszą kampanię reklamową.

W przeciwieństwie do innych konkursów, w Effie analizowany jest stopień realizacji celów założonych przez kampanie, a nie sama kreacja kampanii.

Główna nagroda dla kampanii Tyskiego

Grand Prix dostał projekt Piąty Stadion przygotowany przez DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants dla marki Tyskie. W ramach kampanii związanej z Euro 2012, trwającej od kwietnia do czerwca 2012 r., w TVP emitowany był stworzony na potrzeby akcji serial „Piąty Stadion" (sponsorowany przez markę Tyskie, akcja działa się w pubie, w środowisku kibiców).

Do produktów z logo Tyskie dokładane były kibicom flagi Polski, a ambasadorami zostali Zbigniew Boniek, Luis Figo i Marco van Basten. W efekcie wszystkich działań prowadzonych w ramach tej kampanii, jak podawała Kompania Piwowarska w ubiegłym roku, m.in. sprzedaż piwa Tyskie w ciągu sześciu miesięcy (począwszy od kwietnia 2012 r.) wzrosła o 15 proc., a Polscy kibice wywiesili 2 mln flag. Na 5,4 mln zł Kompania Piwowarska oceniła tzw. ekwiwalent reklamowy w prasie, czyli odpowiednik wydatków, jakie firma musiałaby ponieść w tym czasie, by reklamować akcje w gazetach i magazynach, które same zainteresowały się tematem i poświęcały akcji miejsce.

Agencja DDB Warszawa najskuteczniejsza

Złote statuetki w kształcie litery E dostały oprócz Piątego Stadionu (złoto zgarnął w kategorii napoje): agencje Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska i 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię „150 godzin" przeprowadzoną dla marki Opel (w kategorii dobra konsumenckie), agencje Brain i Lowe Media za kampanię „Lepiej pożyczyć z banku" ING Banku Śląskiego, MediaCom Warszawa i Grey Group Poland za odświeżenie marki Pharmaton Geriavit (kategoria leki), GPD Advertising za akcję reklamową „Pascal kontra Okrasa" marki Lidl Polska (kategoria sprzedaż) oraz agencje Publicis, MEC i Lemon Sky za „Serce i Rozum" (kampania Orange Polska wygrała w kategorii kampanie długoterminowe).

Co roku w ramach konkursu Effie sporządzany jest także ranking agencji reklamowych i domów mediowych – punkty są im przyznawane za każdą nominację do nagrody lub otrzymaną statuetkę.

W tym roku tytuł najefektywniejszej agencji roku dostała agencja DDB Warszawa (zdobyła ten tytuł także przed rokiem). Najbardziej skutecznym domem mediowym ogłoszono natomiast Starcom MediaVest Group.

O nagrody walczyły 154 kampanie reklamowe, o 6 proc. więcej niż przed rokiem. Liczące aż 73 osoby jury złożone z ekspertów reklamowej branży, któremu przewodniczył Mirosław Godlewski, prezes Netii, oceniało prace w dwudziestu kategoriach.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Nagrody dla najefektywniejszych kampanii reklamowych ubiegłego roku rozdano wczoraj w Teatrze Wielkim w Warszawie.

Agencje reklamowe, reklamodawcy i domy mediowe zebrały w tym roku okazalsze żniwo niż przed rokiem, kiedy jury zrezygnowało z przyznania Grand Prix, a złotem nagrodzono tylko trzy kampanie reklamowe. W tym roku oprócz Grand Prix jurorzy przyznali sześć złotych nagród, 13 srebrnych i 19 brązowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach