Aktualizacja: 16.03.2016 14:20 Publikacja: 16.03.2016 14:20
Czołowy producent piwa w Polsce przygotowuje się do sezonu.
Foto: Bloomberg
Na półkach sklepowych pojawi się także Tyskie w nowej butelce oraz kolejny Redd’s – tym razem o smaku granatu i maliny.
- Uważnie śledzimy i analizujemy piwne trendy oraz przyglądamy się upodobaniom piwoszy. Dlatego zawsze na sezon staramy się przygotować dla nich kilka nowych, wyjątkowych propozycji – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.
Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.
Olej roślinny produkowany przez białoruską państwową firmę nie przejedzie już tranzytem przez Litwę. Dziennikarze z Litwy, Ukrainy i Białorusi ustalili, że powstaje on z rzepaku skradzionego Ukrainie. Litewskie koleje wstrzymały więc transporty i wszczęły śledztwo.
Roślinne zamienniki są zdecydowanie w odwrocie, mięso i wędliny odrabiają straty. Tylko w ostatnim roku Polacy wydali na nie 34 mld zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Tylko 4 proc. Polaków zupełnie nie kupuje produktów mięsnych, choć jednocześnie już 39 proc. ogranicza takie zakupy - wynika z badania zleconego przez branżę mięsną.
Jak wysoka inflacja wpływa na branżę piwowarską? - Ostatnim rokiem, który był dobry dla branży, czyli stabilny i ze wzrostami sprzedaży, to był rok 2019. Rzeczywiście od momentu pandemii, a potem wysokiej inflacji branża odnotowuje dosyć duże spadki - mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej w rozmowie z Jeremim Jędrzejkowskim. - Jak sobie radzimy? Przez pierwsze lata ograniczaliśmy koszty i staraliśmy się ich nie przenosić na konsumentów, ale nie jest to możliwe w długim okresie - tłumaczy dyrektor Jacaszek-Pruś.
W pierwszej połowie 2016 r. o niemal 80 proc. zwiększyła się sprzedaż chmielowych trunków ze śladową ilością alkoholu.
Za kilka dni okaże się, jaki kształt będzie mieć umowa o fuzji pomiędzy Anheuser-Bush InBev i SABMillerem. Ale prezes giganta z RPA udowodnił, że potrafi twardo negocjować. Skutkiem jest transakcja warta prawie 69 mld funtów.
Browary coraz ostrzej walczą o portfele piwoszy jesienią i zimą. To urozmaica ofertę, ale nie przywróci boomu na rynku.
Decydując się na sprzedaż akcji, SABMiller Kulczyk Investments zainkasuje 12,4 mld złotych.
Od czerwca 2014 do maja 2015 roku Polacy wydali na lekkie alkohole z jabłek prawie 80 mln zł. To więcej niż na rum i gin.
Lipiec i sierpień to szczyt sezonu dla branży piwowarskiej. Aby sprzedać jak najwięcej piwa browary starają się dotrzeć do kurortów i na najciekawsze imprezy.
Lekki alkohol z jabłek zdobywa rynek w Polsce. Jego sprzedaż może przyspieszyć dzięki gastronomii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas