Gwałtownie rośnie sprzedaż piwa z minimalną ilością alkoholu

W pierwszej połowie 2016 r. o niemal 80 proc. zwiększyła się sprzedaż chmielowych trunków ze śladową ilością alkoholu.

Aktualizacja: 09.08.2016 07:08 Publikacja: 08.08.2016 19:47

Foto: 123RF

W tak szybkim tempie nie rósł popyt na żaden inny produkt z polskich browarów – podaje za firmą badawczą Nielsen Kompania Piwowarska, lider polskiego rynku piwa wartego niemal 15 mld zł. Druga połowa roku nie powinna być gorsza, bo do m.in. Lecha Free Kompanii Piwowarskiej oraz bezalkoholowego Żywca z Grupy Żywiec dołączyło piwo firmy Carlsberg Polska. Do swojej oferty przed kilkoma dniami wprowadziła ona Carlsberg Non Alcoholic w puszce 0,33 l.

– Na segment piw bezalkoholowych w Polsce przypada wciąż niecały procent rynku. Niemniej patrząc na dynamikę sprzedaży całej kategorii oraz na inne kraje europejskie, gdzie półka z piwami bezalkoholowymi jest bardzo urozmaicona, spodziewamy się dalszego wzrostu ich sprzedaży – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. PR Kompanii Piwowarskiej.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Przemysł spożywczy
Procenty z mniejszym i większym podatkiem
Przemysł spożywczy
Producent popularnych lodów oskarża Unilever: Chcą nas uciszyć
Przemysł spożywczy
Japoński rząd uwalnia rezerwy ryżu. Ceny rosną dramatycznie, ryż znika ze sklepów
Przemysł spożywczy
Polska wódka zajmuje miejsce rosyjskiej
Przemysł spożywczy
Świetlana przyszłość kartonowej butelki. Może zwiększyć eksport wina z Francji