Zniknęły procenty. Fatalna pomyłka producenta popularnego polskiego piwa

Główny Inspektor Sanitarny został poinformowany przez producenta, że w wyniku błędu do niektórych butelek piwa Żywiec zastosowano niewłaściwą etykietę tylną. Informuje ona, że to produkt bezalkoholowy, podczas gdy zawiera on 5,5 proc. alkoholu.

Publikacja: 26.07.2024 10:23

Zniknęły procenty. Fatalna pomyłka producenta popularnego polskiego piwa

Foto: Adobe Stock

Inspekcja informuje, że producent podjął decyzję o wycofaniu źle oznaczonego piwa z rynku. Wdrożył też odpowiednie działania jak poinformowanie o sytuacji dystrybutorów, do których sprzedał wadliwy produkt.

Pomyłka w fabryce w Żywcu

Żywiec ma już też listę punktów sprzedaży detalicznej, do których piwo mogło trafić. Producent przygotował informację dla konsumentów, która zostanie umieszczona w wybranych punktach sprzedaży w widocznym miejscu przy półce z piwami. Dodatkowo umieścił informację o błędnie oznakowanym produkcie na stronie internetowej oraz uruchomił infolinię dla konsumentów, gdzie mogę dowiedzieć się jak zwrócić taki produkt.

Czytaj więcej

Żywiec zamknął browar w Leżajsku. To już oficjalny koniec

Na trunki Polacy wydają ponad 40 mld zł, ale kupują ich coraz mniej. Rynek rośnie w ujęciu wartościowym co wynika wyłącznie ze wzrostu cen w efekcie zarówno z inflacji jak i podnoszonej corocznie akcyzy. Jednak ilościowo pod względem liczby kupowanych opakowań spada po kilka procent co roku. To efekt spadku sprzedaży dwóch największych kategorii – piwa i wódki, które tracą mocniej nawet niż rynek.

Jaki alkohol kupują Polacy

Ale Polacy zmieniają zwyczaje związane z kupowaniem alkoholu. Rośnie rynek wina, także bezalkoholowego, sprzedaż rdr rośnie nawet o 40 proc. choć to wciąż niszowy sektor. Również w przypadku piwa najszybciej rozwija się segment bezalkoholowy – to już nawet ok. 1,5 mld zł rocznie. Sieci szacują, że nawet do 10 proc. sprzedaży stanowią już właśnie takie produkty.

Czytaj więcej

UOKiK dał zgodę browarom i producentom napojów na tworzenie operatora kaucyjnego

– Rosnąca świadomość produktowa konsumentów, a także moda na zdrowy tryb życia, w którym alkohol zostaje odstawiony na boczny tor, to mocne argumenty przemawiające za tym, że ta kategoria będzie cały czas się rozwijała i rosła w siłę – mówi Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska. - Sięgają po nią na przykład kierowcy, ale nie tylko. To oferta skierowana do osób będących na diecie czy — ze względu na stan zdrowia — niemogących pić alkoholu. Kiedy w gronie rodziny czy znajomych wznoszony jest jakiś toast, osoby niepijące alkoholu także mogą uczestniczyć w celebracji. Produkty te mają więc także rolę socjalizującą – dodaje. .

Inspekcja informuje, że producent podjął decyzję o wycofaniu źle oznaczonego piwa z rynku. Wdrożył też odpowiednie działania jak poinformowanie o sytuacji dystrybutorów, do których sprzedał wadliwy produkt.

Pomyłka w fabryce w Żywcu

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
GIS ostrzega: Popularne chipsy zanieczyszczone olejem termalnym
Przemysł spożywczy
Producent Krakusków kolaborował z nazistami. „Nie wiedzieliśmy, nie pytaliśmy”
Przemysł spożywczy
Włosi kupują polską markę. Oshee sprzedaje producenta popularnych wafli ryżowych
Przemysł spożywczy
„Małpki” pod lupą
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Przemysł spożywczy
Mars przejmuje chipsy Pringles. Mega umowa stworzy światowego giganta
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki