Inspekcja informuje, że producent podjął decyzję o wycofaniu źle oznaczonego piwa z rynku. Wdrożył też odpowiednie działania jak poinformowanie o sytuacji dystrybutorów, do których sprzedał wadliwy produkt.
Pomyłka w fabryce w Żywcu
Żywiec ma już też listę punktów sprzedaży detalicznej, do których piwo mogło trafić. Producent przygotował informację dla konsumentów, która zostanie umieszczona w wybranych punktach sprzedaży w widocznym miejscu przy półce z piwami. Dodatkowo umieścił informację o błędnie oznakowanym produkcie na stronie internetowej oraz uruchomił infolinię dla konsumentów, gdzie mogę dowiedzieć się jak zwrócić taki produkt.
Czytaj więcej
- Zakończyliśmy produkcję w Leżajsku - informuje rzeczniczka Grupy Żywiec. Rozmowy z inwestorami jednak trwają, ale tylko o majątku.
Na trunki Polacy wydają ponad 40 mld zł, ale kupują ich coraz mniej. Rynek rośnie w ujęciu wartościowym co wynika wyłącznie ze wzrostu cen w efekcie zarówno z inflacji jak i podnoszonej corocznie akcyzy. Jednak ilościowo pod względem liczby kupowanych opakowań spada po kilka procent co roku. To efekt spadku sprzedaży dwóch największych kategorii – piwa i wódki, które tracą mocniej nawet niż rynek.
Jaki alkohol kupują Polacy
Ale Polacy zmieniają zwyczaje związane z kupowaniem alkoholu. Rośnie rynek wina, także bezalkoholowego, sprzedaż rdr rośnie nawet o 40 proc. choć to wciąż niszowy sektor. Również w przypadku piwa najszybciej rozwija się segment bezalkoholowy – to już nawet ok. 1,5 mld zł rocznie. Sieci szacują, że nawet do 10 proc. sprzedaży stanowią już właśnie takie produkty.