Aktualizacja: 28.10.2015 12:25 Publikacja: 28.10.2015 12:25
Foto: 123rf.com
- Wraz z rosnącym zainteresowaniem konsumentów specjalnościami rynek piwa powoli przestaje mieć charakter wyłącznie sezonowy – mówi „Rzeczpospolitej" Magdalena Brzezińska, rzecznik Grupy Żywiec, wicelidera rynku piwa.
A to - jak podkreśla Beata Ptaszyńska - Jedynak, rzecznik firmy Carlsberg Polska, trzeciego gracza krajowej branży piwowarskiej - sprawia, że jesień i zima stają się coraz ciekawszym czasem dla browarów.
Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.
Olej roślinny produkowany przez białoruską państwową firmę nie przejedzie już tranzytem przez Litwę. Dziennikarze z Litwy, Ukrainy i Białorusi ustalili, że powstaje on z rzepaku skradzionego Ukrainie. Litewskie koleje wstrzymały więc transporty i wszczęły śledztwo.
Roślinne zamienniki są zdecydowanie w odwrocie, mięso i wędliny odrabiają straty. Tylko w ostatnim roku Polacy wydali na nie 34 mld zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Tylko 4 proc. Polaków zupełnie nie kupuje produktów mięsnych, choć jednocześnie już 39 proc. ogranicza takie zakupy - wynika z badania zleconego przez branżę mięsną.
Główny Inspektor Sanitarny został poinformowany przez producenta, że w wyniku błędu do niektórych butelek piwa Żywiec zastosowano niewłaściwą etykietę tylną. Informuje ona, że to produkt bezalkoholowy, podczas gdy zawiera on 5,5 proc. alkoholu.
Jak wysoka inflacja wpływa na branżę piwowarską? - Ostatnim rokiem, który był dobry dla branży, czyli stabilny i ze wzrostami sprzedaży, to był rok 2019. Rzeczywiście od momentu pandemii, a potem wysokiej inflacji branża odnotowuje dosyć duże spadki - mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej w rozmowie z Jeremim Jędrzejkowskim. - Jak sobie radzimy? Przez pierwsze lata ograniczaliśmy koszty i staraliśmy się ich nie przenosić na konsumentów, ale nie jest to możliwe w długim okresie - tłumaczy dyrektor Jacaszek-Pruś.
- Zakończyliśmy produkcję w Leżajsku - informuje rzeczniczka Grupy Żywiec. Rozmowy z inwestorami jednak trwają, ale tylko o majątku.
Mamy ambicję, by przywrócić miłość do piwa w 2023 roku i wrócić na ścieżkę wzrostu – mówi Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec.
„Z dumą ogłaszamy rekordowe wyniki” - chwali się rosyjska filia Heinekena. Centrala w Holandii się od niej odcina. A Grupa Żywiec, której właścicielem jest Heineken twierdzi, że z Moskwy nie płyną żadne pieniądze.
Browar zniknie, marka zostanie. Pracę w zamkniętym zakładzie straci ponad 100 osób.
W pierwszej połowie 2016 r. o niemal 80 proc. zwiększyła się sprzedaż chmielowych trunków ze śladową ilością alkoholu.
W pierwszej połowie 2016 roku wicelider polskiego rynku piwa zwiększył sprzedaż o niemal 4 proc. do 5,8 mln hl. Jednocyfrowo zwiększył się wtedy także łączny popyt na produkty z krajowych browarów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas