Aktualizacja: 13.07.2015 14:25 Publikacja: 13.07.2015 13:29
Foto: Spółka
Wydatki na cydr wzrosły w tym czasie czterokrotnie – podaje Kompania Piwowarska, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen. W tym samym czasie wartość rynku – znanego u nas znacznie dłużej niż cydr – ginu wyniosła ok. 69 mln zł, a rumu niemal 65 mln zł.
Na takiej wartości rynku z pewnością się nie skończy, ponieważ cydr zaczął zalewać nasz kraj dopiero w 2013 r., po tym jak resort finansów obniżył na niego stawkę akcyzy. W swoim raporcie z 2014 roku KPMG pokazuje, że 60 proc. Polaków jeszcze nie spróbowało cydru.
Rafał Brzoska już wcześniej pomagał pasażerom linii lotniczych. Ale teraz jego pomysł jest nowatorski. Od 13 listopada w 8 krajach europejskich można nadać walizkę w paczkomacie InPostu. I nie płacić wywindowanych stawek przewoźników.
To, że Niemcy przestrzegają obowiązujących przepisów, nie jest niczym nowym. Okazuje się jednak, że coraz częściej przestrzegają ich aż za bardzo. To działa jak hamulec dla gospodarki. I kosztuje miliardy euro.
Czym różni się od większości rosyjskich bogaczy Michaił Prochorow? Między innymi tym, że jest najbogatszym kawalerem Rosji, bezdzietnym, a z majątku szacowanego na 11 mld dol., 9 mld stanowi gotówka. Teraz sprzedał swój przedostatni rosyjski aktyw.
Jest czwartek, 14 października, a w najnowszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek podsumowuje kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Dziś w skarżyskiej spółce Mesko powinno zostać podpisane porozumienie dotyczące sprzedaży piorunów w ramach unijnego programu EDIRPA. Ale firma ma problemy z terminową realizacją dostaw.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Jak wysoka inflacja wpływa na branżę piwowarską? - Ostatnim rokiem, który był dobry dla branży, czyli stabilny i ze wzrostami sprzedaży, to był rok 2019. Rzeczywiście od momentu pandemii, a potem wysokiej inflacji branża odnotowuje dosyć duże spadki - mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej w rozmowie z Jeremim Jędrzejkowskim. - Jak sobie radzimy? Przez pierwsze lata ograniczaliśmy koszty i staraliśmy się ich nie przenosić na konsumentów, ale nie jest to możliwe w długim okresie - tłumaczy dyrektor Jacaszek-Pruś.
W pierwszej połowie 2016 r. o niemal 80 proc. zwiększyła się sprzedaż chmielowych trunków ze śladową ilością alkoholu.
Czołowy producent piwa w Polsce przygotowuje się do sezonu. Wprowadzi na rynek m.in. niepasteryzowanego Prażubra i Lecha Ice Mojito.
Za kilka dni okaże się, jaki kształt będzie mieć umowa o fuzji pomiędzy Anheuser-Bush InBev i SABMillerem. Ale prezes giganta z RPA udowodnił, że potrafi twardo negocjować. Skutkiem jest transakcja warta prawie 69 mld funtów.
Browary coraz ostrzej walczą o portfele piwoszy jesienią i zimą. To urozmaica ofertę, ale nie przywróci boomu na rynku.
Decydując się na sprzedaż akcji, SABMiller Kulczyk Investments zainkasuje 12,4 mld złotych.
Lipiec i sierpień to szczyt sezonu dla branży piwowarskiej. Aby sprzedać jak najwięcej piwa browary starają się dotrzeć do kurortów i na najciekawsze imprezy.
Lekki alkohol z jabłek zdobywa rynek w Polsce. Jego sprzedaż może przyspieszyć dzięki gastronomii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas