Aktualizacja: 13.07.2015 14:25 Publikacja: 13.07.2015 13:29
Foto: Spółka
Wydatki na cydr wzrosły w tym czasie czterokrotnie – podaje Kompania Piwowarska, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen. W tym samym czasie wartość rynku – znanego u nas znacznie dłużej niż cydr – ginu wyniosła ok. 69 mln zł, a rumu niemal 65 mln zł.
Na takiej wartości rynku z pewnością się nie skończy, ponieważ cydr zaczął zalewać nasz kraj dopiero w 2013 r., po tym jak resort finansów obniżył na niego stawkę akcyzy. W swoim raporcie z 2014 roku KPMG pokazuje, że 60 proc. Polaków jeszcze nie spróbowało cydru.
McKinsey jest o krok od zawarcia porozumienia w wysokości 600 mln dolarów z rządem USA w sprawie kryzysu opioidowego. Firma konsultingowa jest oskarżana o pomoc producentom opioidów w zwiększeniu sprzedaży.
Nie spodziewam się, że dojdzie do przełamania frontu w takim klasycznym znaczeniu tego słowa, że w ciągu kilku dni Rosjanie wejdą na kilkadziesiąt kilometrów w ukraińską głębię – prognozuje analityk wojskowości Konrad Muzyka z Rochan Consulting.
Bezpośrednie loty z Warszawy do Tajpej i możliwe inwestycje Foxconnu – to wiadomości z polsko-tajwańskiego forum biznesowego w Warszawie.
Waszyngton chce zmienić przepisy regulujące globalną sieć podmorskich kabli obsługujących ponad 98 proc. międzynarodowego ruchu internetowego. To skutek niedawnych uszkodzeń dwóch takich połączeń na dnie Bałtyku.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
Jak wysoka inflacja wpływa na branżę piwowarską? - Ostatnim rokiem, który był dobry dla branży, czyli stabilny i ze wzrostami sprzedaży, to był rok 2019. Rzeczywiście od momentu pandemii, a potem wysokiej inflacji branża odnotowuje dosyć duże spadki - mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej w rozmowie z Jeremim Jędrzejkowskim. - Jak sobie radzimy? Przez pierwsze lata ograniczaliśmy koszty i staraliśmy się ich nie przenosić na konsumentów, ale nie jest to możliwe w długim okresie - tłumaczy dyrektor Jacaszek-Pruś.
W pierwszej połowie 2016 r. o niemal 80 proc. zwiększyła się sprzedaż chmielowych trunków ze śladową ilością alkoholu.
Czołowy producent piwa w Polsce przygotowuje się do sezonu. Wprowadzi na rynek m.in. niepasteryzowanego Prażubra i Lecha Ice Mojito.
Za kilka dni okaże się, jaki kształt będzie mieć umowa o fuzji pomiędzy Anheuser-Bush InBev i SABMillerem. Ale prezes giganta z RPA udowodnił, że potrafi twardo negocjować. Skutkiem jest transakcja warta prawie 69 mld funtów.
Browary coraz ostrzej walczą o portfele piwoszy jesienią i zimą. To urozmaica ofertę, ale nie przywróci boomu na rynku.
Decydując się na sprzedaż akcji, SABMiller Kulczyk Investments zainkasuje 12,4 mld złotych.
Lipiec i sierpień to szczyt sezonu dla branży piwowarskiej. Aby sprzedać jak najwięcej piwa browary starają się dotrzeć do kurortów i na najciekawsze imprezy.
Lekki alkohol z jabłek zdobywa rynek w Polsce. Jego sprzedaż może przyspieszyć dzięki gastronomii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas