Orlen chciał kupić jeszcze więcej spółek medialnych. Po Polska Press przymierzał się do kupienia Gremi Media – informuje Radio Zet, powołując się na informacje uzyskane od jednego z audytorów Orlenu.
Daniel Obajtek chciał stworzyć państwowy koncern medialny
Kupienie Gremi Media miało być kolejnym krokiem na drodze do tworzenia koncernu medialnego sprzyjającego ówczesnej władzy.
Czytaj więcej
Wydawca „Super Expressu” i właściciel portalu Wirtualna Polska – to podmioty, które obecnie wymie...
Według audytorów prace nad zakupem Gremi Media trwały od kwietnia do października 2021 roku. Do przeprowadzenia due diligence finansowego oraz wyceny wynajęto firmę F., a do przeprowadzenia due diligence prawnego i koordynacji prac związanych ze złożeniem oferty niewiążącej - kancelarię S. W toku prac konsultanci poszukiwali również synergii między działalnością Polska Press i Gremi Media. Koszty pracy doradcy F. wyniosły 450 tys. zł, a koszty kancelarii prawnej - 179 tys. zł.
W efekcie tych prac Orlen składał kolejne oferty niewiążące na coraz wyższe kwoty. Chodziło o zakup 73,81 procent udziałów w Gremi Media. 13 lipca 2021 roku Orlen zaproponował 116 mln zł. Następnie 15 września 2021 roku złożył kolejną ofertę na kwotę 128 mln zł, a 22 października 2021 roku ostatnią propozycję na kwotę 130 mln zł.