Jaka kara za zerwanie umowy na telefon

Firma telekomunikacyjna, która zawarła z klientem umowę na czas oznaczony, może zażądać zapłaty kary za jej zerwanie, ale tylko wtedy, gdy udzieliła abonentowi tzw. ulgi. I nigdy nie może ona przekraczać jej wartości.

Aktualizacja: 30.01.2016 19:13 Publikacja: 30.01.2016 18:00

Jaka kara za zerwanie umowy na telefon

Foto: 123RF

Ustawa – Prawo telekomunikacyjne (DzU z 2004r. nr 171, poz. 1800 ze zm.) nie pozwala na pobieranie kary umownej od abonenta, który rozwiązuje umowę przed terminem, w dowolnej wysokości. Jej ewentualny poziom musi być ściśle związany z wartością przyznanej wcześniej ulgi.

Chodzi więc o sytuacje, w których przedsiębiorca, zwykle w celu uatrakcyjnienia swojej oferty, proponuje klientowi dodatkowe „darmowe" lub promocyjne rozwiązania. Przykładowo, udostępnia określony sprzęt (np. aparat telefoniczny) nie pobierając za to opłaty lub pobierając cenę niższą od rynkowej. Udostępnia za darmo lub po promocyjnej cenie dodatkowe usługi. Wartość takiej ulgi powinna być jasno określona w momencie zawierania umowy.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Adam Bodnar ogłosił, co dalej z neosędziami. Reforma już w październiku?
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce