Jak wynika z badania Instytutu Inbound Marketingu, zrealizowanego w lutym 2023 r. przez SW Research karty programów lojalnościowych ma prawie każdy Polak, co wcale nie oznacza, że z nich korzysta.
Aż 25 proc. Polaków deklaruje, że ma jedną, ulubioną sieć stacji paliwowych, do której wraca. Z kolei w przypadku marek odzieżowych zbudowanie lojalności jest najtrudniejsze. Wobec jednej marki w tej kategorii wierność deklaruje tylko 5 proc., a 20 proc. twierdzi, że nie ma ulubionej marki, a 37 proc. ma ich więcej niż trzy.
Stosunkowo wierni jesteśmy wobec spożywczych sieci handlowych - 9 proc. respondentów wskazuje na jedną, a 49 proc. na maksymalnie trzy ulubione. Podobnie wygląda nastawienie do marek AGD i elektroniki - 7 proc. ma jedną, a 44 proc. dwie lub trzy preferowane. Wierni bywamy również wobec serwisów streamingowych - 11 proc. wskazuje zdecydowanie na jeden, a 40 proc. ma góra trzy wybierane chętniej niż inne.
Czytaj więcej
Huta szkła z wielkopolskiego Ponieca rok temu była na skraju upadku po otrzymaniu rachunków z PGNiG, teraz świętuje.
- Lojalność konsumentów jest powiązana nie tylko z kategorią produktową, ale także z wiekiem i wykształceniem konsumentów – mówi Piotr Zimolzak z SW Research. Badani z pokolenia Z (16-24 lat) częściej wskazując na więcej niż trzy ulubione marki w danej kategorii. Przedstawiciele pokolenia najstarszego są najmniej skłonni do tego, by być wiernymi jakiejś konkretnej marce. Na drugim biegunie są osoby z najniższym wykształceniem, którym najłatwiej przychodzi wskazanie jednej marki jako tej preferowanej.