Chiny wydały wytyczne importowe dla polskiej borówki i karmy dla zwierząt domowych

Polscy producenci borówki amerykańskiej oraz karmy dla zwierząt domowych mogą już rozpocząć przygotowania eksportowe na bardzo lukratywny, wielki chiński rynek.

Publikacja: 29.06.2023 18:59

Borówka amerykańska może okazać się kolejnym polskim hitem eksportowym.

Borówka amerykańska może okazać się kolejnym polskim hitem eksportowym.

Foto: Adobe Stock

Chińska Generalna Administracja Celna (GACC), organ władzy rządowej odpowiedzialny za dopuszczenie importowanej żywności do rynku chińskiego, opublikowała w czwartek (29 czerwca br.) wymogi fitosanitarne przy imporcie polskiej świeżej borówki amerykańskiej oraz wymogi kwarantannowe i sanitarne dla importowanej polskiej karmy dla zwierząt domowych. W ten sposób producenci obu produktów uzyskali dostęp do dwóch atrakcyjnych rynków sprzedaży.

Polski rząd od dawna zabiegał o otwarcie tych rynków. Obie decyzje są skutkiem wizyty w Polsce Yu Jianhua, ministra Chińskiej Generalnej Administracji Celnej, która to odbyła się 21 czerwca br. Wtedy to zostały podpisane przez chińskiego ministra oraz Roberta Telusa, ministra rolnictwa i rozwoju wsi dokumenty regulujące warunki eksportu kolejnych grup polskich produktów na rynek chiński: protokół dotyczący mięsa wołowego, memorandum o porozumieniu w sprawie zapobiegania i zwalczania BSE, jak również protokoły określające warunki eksportu świeżych owoców borówki amerykańskiej oraz karm dla zwierząt domowych.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Eksport
Uzbekistan coraz bliżej Światowej Organizacji Handlu
Eksport
Jedzenie dla brytyjskich pupili od polskich producentów i dostawców
Eksport
Rynek południowokoreański: jakie są szanse i wyzwania dla polskich firm?
Eksport
W polskich eksporterów uderzą kłopoty Niemiec i wojna celna z Chinami
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Eksport
Mocna pozycja polskiego szkła w Wielkiej Brytanii