Asbis w I kw. 2015 r.: marki własne tracą, ale nie w Polsce

Aktualizacja: 07.05.2015 13:19 Publikacja: 07.05.2015 11:45

Asbis, właściciel takich marek jak Prestigio, ogłosił wyniki finansowe i podsumował działalność w I kwartale 2015 roku. Mimo że w Polsce urządzenia (głównie smartfony) pod marką własną przyczyniały się nadal do skokowego wzrostu wpływów z naszego rynku, to słabość rynków czeskiego oraz za wschodnią granicą sprawiły, że łączne przychody firmy spadły o 17,7 proc. rok do roku.

Jeszcze gorzej prezentuje się zysk brutto, który spadł z 22,2 mln USD do 6,9 mln. To wynik o ponad 69 proc. słabszy rok do roku, ale - wg. zarządu - wpływ na to miały jednorazowe zdarzenia, które w kolejnych kwartałach nie powinny mieć miejsca.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
„Dobrze kombinujecie!” Jak Rafał Brzoska ograł Ryanaira i Wizzaira
Biznes
Niemieckie firmy domagają się moratorium dla biurokracji
Biznes
Najbogatszy kawaler Rosji wyprzedaje ostatnie aktywa
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polskie wyrzutnie Piorun podbijają Europę
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Polskie pioruny ruszają na podbój Europy
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje