Materiał Partnera: T-MOBILE POLSKA

Podziały hamują rozwój i oddalają nas od siebie – jak pokazuje badanie Infuture Institute „Polaryzacja oczami Polaków”, aż 87 proc. ankietowanych czuje się zmęczonych społeczną i polityczną polaryzacją. Według Badania Wirtualnych Mediów dla T-Mobile prawie 80 proc. dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają porozumienie i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju.

W odpowiedzi na te wyzwania T-Mobile Polska we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim ogłasza konkurs na najlepszy tekst pokazujący, jak burzyć mury dzielące polskie społeczeństwo.

Konkurs Voice Impact Award skierowany jest do dziennikarzy oraz studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych, którzy nie boją się myśleć inaczej, mówić odważnie i pisać o sprawach, które mają znaczenie. Konkurs powstał jako część szerszej platformy społecznej #BurzymyBariery. Jej fundamentem jest przekonanie, że media w czasach wciąż rosnącej polaryzacji społecznej i politycznej nadal mają potencjał, by ludzi łączyć, a nie dzielić.

Organizatorzy chcą zainspirować do pisania tekstów, które niosą za sobą wartościowe treści; takich, które poruszają, pokazują świat z innej perspektywy i pomagają dostrzec to, czego nie widać w codziennym szumie informacyjnym. Tematy nie muszą od razu opisywać wielkich globalnych wyzwań. Mogą dotyczyć przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych, pokoleniowych, komunikacyjnych. Czasem wystarczy dobrze opowiedziana historia z małego miasteczka, lokalna inicjatywa, postawa jednego człowieka czy działanie małej organizacji, które przynosi realną zmianę. Celem konkursu jest pokazanie, że dziennikarstwo może być praktyką uważności i budowania mostów; że pisząc o problemach, można też wskazywać rozwiązania.

Do konkursu można zgłaszać reportaże, artykuły informacyjne, wywiady, felietony, eseje, analizy i raporty – każda forma dziennikarska jest mile widziana, pod warunkiem że tekst jest oryginalny, nie był wcześniej publikowany i nie powstał przy wykorzystaniu narzędzi sztucznej inteligencji. Organizatorzy szczególnie cenią teksty, które będą diagnozą rzeczywistości i będą wskazywać drogi wyjścia z trudnych sytuacji; które poszukują punktów wspólnych i niezależnie od różnic zachęcają do budowania wspólnoty.

Prace zostaną ocenione w dwóch etapach – najpierw przez zespół ekspertów z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie przez redaktorów naczelnych i zastępców redaktorów najważniejszych opiniotwórczych redakcji w Polsce. W skład jury wejdą m.in. Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, Krzysztof Jedlak z „Dziennika Gazety Prawnej”, Katarzyna Dębek z „Forbesa” i „Forbes Women”, Roman Imielski z „Gazety Wyborczej”, Michał Szadkowski z „Newsweeka”, Paweł Ławiński z Onetu oraz Aleksandra Żelazińska z Polityki.pl. Redakcje partnerujące konkursowi to także Puls Biznesu, Wirtualna Polska i XYZ.pl.

Na autorów najlepszych prac czekają wysokie nagrody finansowe – 30 tysięcy złotych za pierwsze miejsce, 20 tysięcy za drugie i 10 tysięcy za trzecie. Oprócz tego dziesięć najwyżej ocenionych tekstów zostanie opublikowanych i szeroko wypromowanych w mediach partnerskich oraz w kanałach T-Mobile Polska. Dla studentów przewidziano również nagrody rzeczowe – zestawy startowe dziennikarza, w których skład wchodzi iPad Pro 11 cali z łącznością Wi-Fi + Cellular oraz roczna subskrypcja Perplexity Pro.

Ogłoszenie wyników i gala finałowa odbędą się we wrześniu 2025 roku.

Voice Impact Award zaprasza do wspólnego szukania głosu, który ma faktycznie znaczenie. Szczegóły regulaminu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie internetowej: voiceimpactaward.pl

Materiał Partnera: T-MOBILE POLSKA