Aktualizacja: 21.05.2015 13:44 Publikacja: 21.05.2015 13:44
Foto: 123rf.com
Niespełna 51 zł wydał przeciętny Polak na napoje funkcjonalne, czyli z dodatkami witamin, ziół czy minerałów w 2014 roku – podaje firma badawcza Euromonitor International. W przeliczeniu na euro, dało nam to dopiero 20 miejsce w Europie.
- Polski rynek napojów funkcjonalnych jest bardzo opóźniony w porównaniu do rynków rozwiniętych. Wyprzedają nas nawet nasi południowi sąsiedzi - mówi „Rzeczpospolitej" Adam Bogacz, prezes firmy AKB Consulting, zajmującej się rynkiem napojów.
McKinsey jest o krok od zawarcia porozumienia w wysokości 600 mln dolarów z rządem USA w sprawie kryzysu opioidowego. Firma konsultingowa jest oskarżana o pomoc producentom opioidów w zwiększeniu sprzedaży.
Nie spodziewam się, że dojdzie do przełamania frontu w takim klasycznym znaczeniu tego słowa, że w ciągu kilku dni Rosjanie wejdą na kilkadziesiąt kilometrów w ukraińską głębię – prognozuje analityk wojskowości Konrad Muzyka z Rochan Consulting.
Bezpośrednie loty z Warszawy do Tajpej i możliwe inwestycje Foxconnu – to wiadomości z polsko-tajwańskiego forum biznesowego w Warszawie.
Waszyngton chce zmienić przepisy regulujące globalną sieć podmorskich kabli obsługujących ponad 98 proc. międzynarodowego ruchu internetowego. To skutek niedawnych uszkodzeń dwóch takich połączeń na dnie Bałtyku.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
W lipcu w sklepach najczęściej kupowane produkty zdrożały średnio 3,9 proc. po 3,1-proc. skoku w czerwcu. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała się zmienić – za codzienne zakupy trzeba będzie płacić coraz więcej.
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) zdecydował. Napój o nazwie "woda kokosowa" z uwagi na dodatek kofeiny z guarany podlega podatkowi cukrowemu w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr.
Sprzedaż napojów energetycznych od 1 stycznia jest możliwa tylko pełnoletnim. W efekcie sprzedaż przez cztery tygodnie stycznia spadła 4 proc., a to kategoria warta ponad 4 mld zł.
Do polskich koktajlbarów, restauracji i hoteli wkraczają nowe produkty z portfolio firmy Coca-Cola HBC Polska. Rodzina napojów Three Cents to odpowiedź na nowe potrzeby nie tylko klientów, ale też barmanów.
Anheuser-Busch InBev, producent m.in. BudLight będzie pierwszym w historii sponsorem Olimpiady, który produkuje napoje alkoholowe.
Po raz pierwszy od dawna dostawca i sieć handlowa poszli na tak ostry spór i to przy podniesionej kurtynie. Pokazuje to, jak ogromna jest presja na obniżanie cen, mimo iż ich wzrost znacząco spowolnił.
Gwiazdor nowej wersji „Akademii pana Kleksa” nie chce, by jego wizerunek został wykorzystany do reklamowania produktu, którego nigdy by nie chciał promować.
Duże firmy skarżą się na dyskryminację w porównaniu z małymi firmami, jeśli chodzi o możliwość powołania spółki, która będzie operatorem systemu kaucyjnego. Wszystko przez przepisy antymonopolowe.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas