Aktualizacja: 21.05.2015 13:44 Publikacja: 21.05.2015 13:44
Foto: 123rf.com
Niespełna 51 zł wydał przeciętny Polak na napoje funkcjonalne, czyli z dodatkami witamin, ziół czy minerałów w 2014 roku – podaje firma badawcza Euromonitor International. W przeliczeniu na euro, dało nam to dopiero 20 miejsce w Europie.
- Polski rynek napojów funkcjonalnych jest bardzo opóźniony w porównaniu do rynków rozwiniętych. Wyprzedają nas nawet nasi południowi sąsiedzi - mówi „Rzeczpospolitej" Adam Bogacz, prezes firmy AKB Consulting, zajmującej się rynkiem napojów.
Każdego dnia w domach i mieszkaniach generowane są olbrzymie ilości śmieci. Wszystkie z nich powinny trafić do odpowiednich pojemników. Choć zasady segregacji są dość proste, w niektórych przypadkach mogą pojawić się wątpliwości. Gdzie wyrzucić woreczek po ryżu?
W Stanach Zjednoczonych każdego dnia używa się pół miliarda słomek – tak wynika z bardzo luźnych szacunków. Największym nabywcą jest rząd federalny, który kupuje więcej słomek niż jakakolwiek inna grupa w USA. Słomki są używane w parkach narodowych, budynkach federalnych i ambasadach, między innymi.
TikTok jest ponownie dostępny w amerykańskich sklepach z aplikacjami Apple i Google po tym, jak prezydent Donald Trump odroczył wprowadzenie zakazu chińskiej platformy mediów społecznościowych do 5 kwietnia.
Polska negocjuje zakup okrętów podwodnych w ramach programu Orka. Stany Zjednoczone szykują nowe cła, które mogą objąć Unię Europejską. Tymczasem rząd przedstawił nowy program mieszkaniowy, który wyklucza deweloperów i fliperów.
W wartym kilkanaście miliardów złotych postępowaniu na razie najlepiej wypadają oferty z Niemiec, Szwecji i Włoch. Umowa zostanie podpisana w formule międzyrządowej, a decyzji można się spodziewać w trzecim kwartale.
W lipcu w sklepach najczęściej kupowane produkty zdrożały średnio 3,9 proc. po 3,1-proc. skoku w czerwcu. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała się zmienić – za codzienne zakupy trzeba będzie płacić coraz więcej.
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) zdecydował. Napój o nazwie "woda kokosowa" z uwagi na dodatek kofeiny z guarany podlega podatkowi cukrowemu w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr.
Sprzedaż napojów energetycznych od 1 stycznia jest możliwa tylko pełnoletnim. W efekcie sprzedaż przez cztery tygodnie stycznia spadła 4 proc., a to kategoria warta ponad 4 mld zł.
Do polskich koktajlbarów, restauracji i hoteli wkraczają nowe produkty z portfolio firmy Coca-Cola HBC Polska. Rodzina napojów Three Cents to odpowiedź na nowe potrzeby nie tylko klientów, ale też barmanów.
Anheuser-Busch InBev, producent m.in. BudLight będzie pierwszym w historii sponsorem Olimpiady, który produkuje napoje alkoholowe.
Po raz pierwszy od dawna dostawca i sieć handlowa poszli na tak ostry spór i to przy podniesionej kurtynie. Pokazuje to, jak ogromna jest presja na obniżanie cen, mimo iż ich wzrost znacząco spowolnił.
Gwiazdor nowej wersji „Akademii pana Kleksa” nie chce, by jego wizerunek został wykorzystany do reklamowania produktu, którego nigdy by nie chciał promować.
Duże firmy skarżą się na dyskryminację w porównaniu z małymi firmami, jeśli chodzi o możliwość powołania spółki, która będzie operatorem systemu kaucyjnego. Wszystko przez przepisy antymonopolowe.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas