Zaostrza się walka Pepsi z Carrefourem. Producent napojów ma wiele do stracenia

Po raz pierwszy od dawna dostawca i sieć handlowa poszli na tak ostry spór i to przy podniesionej kurtynie. Pokazuje to, jak ogromna jest presja na obniżanie cen, mimo iż ich wzrost znacząco spowolnił.

Publikacja: 08.01.2024 18:13

Zaostrza się walka Pepsi z Carrefourem. Producent napojów ma wiele do stracenia

Foto: Adobe Stock

W branży starcie amerykańskiego koncernu PepsiCo. z siecią handlową Carrefour obserwuje się z ogromnym zainteresowaniem. - Na początku roku dopinane są szczegóły umów ramowych na 2024 r., stad nie dziwi, iż do negocjacji doszło właśnie teraz. Niemniej wycofywanie produktów z półek to sytuacja, jakiej na rynku nie było od lat - mówi prezes jednej z dużych sieci handlowych.

W tle rywalizacja sieci hipermarketów z dominującymi na rynku dyskontami, co może być powodem także tego konfliktu. Z danych wynika, że w grudniu napoje typu cola w hipermarketach były ponad 20 proc. droższe niż w 2022 r., zaś w dyskontach tylko ok 7 proc. - Carrefour walczy o lepsza ofertę cenową i tym można tłumaczyć konflikt z Pepsi - dodaje inny rynkowy ekspert.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Przemysł spożywczy
Amerykański gigant inwestuje w Polsce w nowoczesną produkcję czekolady
Przemysł spożywczy
Branża mięsna czeka na otwarcie rynków azjatyckich
Przemysł spożywczy
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych sprzeda tysiąc ton masła. To cios w wysokie ceny
Przemysł spożywczy
Kreml walczy z pijaństwem. Drożeje wódka i nie tylko
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku