Zaostrza się walka Pepsi z Carrefourem. Producent napojów ma wiele do stracenia

Po raz pierwszy od dawna dostawca i sieć handlowa poszli na tak ostry spór i to przy podniesionej kurtynie. Pokazuje to, jak ogromna jest presja na obniżanie cen, mimo iż ich wzrost znacząco spowolnił.

Publikacja: 08.01.2024 18:13

Zaostrza się walka Pepsi z Carrefourem. Producent napojów ma wiele do stracenia

Foto: Adobe Stock

W branży starcie amerykańskiego koncernu PepsiCo. z siecią handlową Carrefour obserwuje się z ogromnym zainteresowaniem. - Na początku roku dopinane są szczegóły umów ramowych na 2024 r., stad nie dziwi, iż do negocjacji doszło właśnie teraz. Niemniej wycofywanie produktów z półek to sytuacja, jakiej na rynku nie było od lat - mówi prezes jednej z dużych sieci handlowych.

W tle rywalizacja sieci hipermarketów z dominującymi na rynku dyskontami, co może być powodem także tego konfliktu. Z danych wynika, że w grudniu napoje typu cola w hipermarketach były ponad 20 proc. droższe niż w 2022 r., zaś w dyskontach tylko ok 7 proc. - Carrefour walczy o lepsza ofertę cenową i tym można tłumaczyć konflikt z Pepsi - dodaje inny rynkowy ekspert.

Pozostało 81% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Winiarze mają dość. Apelują o zmiany w ustawie sprzed 40 lat
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Przemysł spożywczy
Palikot w areszcie, komornicy działają. Dwie partie akcji Manufaktury do licytacji
Przemysł spożywczy
Komornik licytuje akcje Manufaktury. Dzieło życia Janusza Palikota na sprzedaż
Przemysł spożywczy
Zmarł polski multimilioner z branży spożywczej. Henryk Lipka miał 80 lat
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Przemysł spożywczy
O przyszłości rynku spożywczego i handlu
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni