Przełom w historii olimpiad. W Paryżu będą reklamować piwo

Anheuser-Busch InBev, producent m.in. BudLight będzie pierwszym w historii sponsorem Olimpiady, który produkuje napoje alkoholowe.

Publikacja: 14.01.2024 11:56

Anheuser-Busch InBev będzie sponsorem Olimpiady

Anheuser-Busch InBev będzie sponsorem Olimpiady

Foto: Bloomberg

Belgowie wygrali właśnie przetarg na kontrakty podczas 3. kolejnych igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich.

AB InBev zamierza w reklamach postawić na Corona Cero, czyli piwo bezalkoholowe, które chce pokazać całemu światu, w tym także Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu, że stawia na zrównoważony rozwój. Chce w ten sposób udowodnić także, że „jest firmą odpowiedzialną, promującą zdrową konsumpcję. A dla miliardów fanów igrzysk olimpijskich na całym świecie przekazać przesłanie o jedności, umiarze i świętowaniu” — czytamy w informacji firmy.

Czytaj więcej

Francja przygotowuje się do igrzysk. Nie wszystko idzie dobrze

Piwo i sport razem są lepsze?

Warunki finansowe sponsoringu nie zostały ujawnione. Wiadomo jedynie, że umowa obejmie nadchodzące tegoroczne letnie igrzyska w Paryżu, zimowe igrzyska w Mediolanie w 2026 r. i letnie igrzyska w Los Angeles w 2028 r., które będą pierwszymi letnimi igrzyskami olimpijskimi zorganizowanymi w USA od około trzydziestu lat.

Jak dotychczas Olimpiady nigdy nie były sponsorowane przez producentów alkoholi. Chociaż, z drugiej strony, lokalne komitety organizacyjne w przeszłości współpracowały z markami piwa. Chociażby japońskie Asahi Breweries było oficjalnym piwem Letnich Igrzysk 2020 w Tokio (które odbyły się w 2021 roku z powodu pandemii Covid-19).

— Piwo i sport razem są lepsze, dlatego jesteśmy dumni, że jesteśmy pierwszym sponsorem piwa na Igrzyskach Olimpijskich w roli Światowego Partnera Olimpijskiego – powiedział cytowany w komunikacie firmy dyrektor generalny AB InBev Michel Doukeris.

Czytaj więcej

Paryż bez pełnego transportu publicznego na olimpiadę

Nowy trend

W ostatnich latach globalna sprzedaż piwa bezalkoholowego gwałtownie wzrosła, ponieważ coraz silniejszy jest trend umiarkowanego spożycia alkoholu. IWSR Drinks Market Analysis, globalna firma monitorująca sprzedaż alkoholu, podała w ostatnim tygodniu, że według jej prognoz sprzedaż produktów zerowych, bądź o niskiej zawartości alkoholu, wzrośnie w tym roku o 31 proc. na 10 głównych rynkach, w tym w Hiszpanii, Niemczech i USA.

Corona Cero, została wprowadzona na rynek w 2022 r. Jak na razie nie jest sprzedawana w USA, ponieważ AB InBev zajmuje się międzynarodową dystrybucją i sprzedażą meksykańskiego piwa typu lager głównie w Europie. Natomiast podobne piwo o nazwie Corona Non-Alcoholic jest sprzedawane w USA. „Zawsze jesteśmy w kontakcie i jesteśmy na bieżąco z zachowaniami konsumentów, ponieważ jesteśmy organizacją zorientowaną właśnie na konsumenta. Widzimy wszystkie trendy prowadzące w kierunku napojów bezalkoholowych płynących od konsumentów, ale wiemy też, że piwo jest najczęściej napojem chętnie wybieranym przez fanów sportu — powiedział w rozmowie z CNN dyrektor ds. marketingu AB InBev, Marcel Marcondes.

A dlaczego wybrano Coronę?

— Ponieważ jest to najbardziej globalna marka, jaką mamy w firmie i jest to globalne partnerstwo. Dlatego sensowne jest, abyśmy wybierali właśnie tę markę, która ma największy zasięg na całym świecie – powiedział Michel Doukeris reporterom na konferencji prasowej. Jednocześnie AB InBev ogłosił, że jego marka Michelob Ultra firmy AB InBev została wyłącznym sponsorem piwa sportowców Team USA do roku 2028 i będzie oficjalnym piwem Letnich Igrzysk w Los Angeles w 2028 roku. Budweiser zakończył sponsorowanie sportowców Team USA w 2017 roku, po 32 latach. Michelob Ultra, piwo o niskiej zawartości węglowodanów już wcześniej wykorzystywało w swoich reklamach wizerunki znanych sportowców.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego