Według naszych obserwacji, ten obszar wciąż się rozwija i zmienia. Obsługujemy duże międzynarodowe korporacje, firmy produkcyjne, telekomunikacyjne logistyczne czy finansowe, które w mniejszym stopniu odczuły skutki pandemii. Nie widzimy spadków, ale zmiany w preferencjach firm i pracowników.
Na przykład brak dostępu do obiektów sportowych czy kin sprawił, że dużą popularnością cieszą się wprowadzone do oferty platformy streamingowe Netflix, Player czy Spotify – z których można korzystać w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS). W wielu firmach widzimy też wzrost wydatków w przeliczeniu na pracownika. Pracodawcy coraz częściej finansują benefity w ramach środków obrotowych, co zapewnia dużo większe możliwości zakupu usług. Oczywiście platforma kafeteryjna to tylko jeden z elementów cyfrowego systemu wspierającego HR. Motivizer powstał w wyniku naszych obserwacji rynku. Dziś w działach HR funkcjonuje wiele procesów, które nie są systemowo obsłużone. Wypełniliśmy tu rynkową niszę, automatyzując i dygitalizując ich powtarzalne codzienne czynności.
Na czym polega to wsparcie procesów HR?
Do niedawna platformy kafeteryjne koncentrowały się na zarządzaniu świadczeniami jednorazowymi; były market place, czyli rynkiem dla różnego rodzaju e-voucherów, produktów czy usług z kategorii sport, kultura, wypoczynek. Pracodawca umożliwiał pracownikom ich zakup w ramach ZFŚS. Ten market place z benefitami jest tylko jednym z modułów naszego rozwiązania, które idzie w kierunku digitalizacji i automatyzacji różnych procesów związanych ze świadczeniami pozapłacowymi w przedsiębiorstwach.
Byliśmy pionierem we wprowadzaniu na rynek rozwiązań, które obejmowały także obsługę pakietów abonamentowych dla pracowników; przede wszystkim pakietów medycznych i ubezpieczeniowych, ale również sportowych. Do naszej platformy dodaliśmy też obsługę wszelkiego rodzaju wniosków pracowniczych. Pierwotnie były to wnioski dotyczące np. wczasów pod gruszą czy refundacji okularów, ale dziś ten zakres stale się powiększa. Automatyzując i digitalizując powtarzalne administracyjne czynności, pomagamy działom HR zająć się tym, co najważniejsze – odpowiedzią na wyzwania związane z nowym systemem pracy poza biurem i brakiem kontaktu z pracownikami.
W czasie pandemii straciły na znaczeniu tradycyjne pakiety sportowe czy kulturalne – z wejściówkami do kin czy teatrów. Czy doszło coś w zamian?