Teatr Telewizji: "Oscar dla Emily"

W poniedziałkowym Teatrze TV premierowy spektakl. „Oscar dla Emily” to opowieść o ludziach mylących życie z fikcją.

Aktualizacja: 06.10.2019 07:24 Publikacja: 06.10.2019 00:01

Kadr ze spektaklu

Kadr ze spektaklu

Foto: TVP

Bohaterami sztuki niemieckich autorów (Alexander Alexy i Folker Bohnet) są małżonkowie z ponad 40-letnim stażem – kochający się, ale i będący w nieustannym zwarciu.

Emily (Ewa Wiśniewska) i Henry (Sławomir Orzechowski) są aktorami, których zawodowe życie nie zaowocowało ani wielkimi rolami, ani sławą. Żyją jednak w ułudzie uczestnictwa w świecie wielkiej sztuki, a przede wszystkim jej blichtru. Fikcja zastępuje rzeczywistość.

Akcja toczy się w dniu wręczania Oscarów. Od rana małżonkowie pilnie przygotowują się do tej uroczystości stwarzając wrażenie, że wezmą w niej udział. W ciągu dnia składa im wizytę Jeff (Mateusz Rusin), który od roku przynosi im obiady. Ale tym razem spotkanie z nim nie kończy się jak zazwyczaj…

Sztuka po raz pierwszy została wystawiona w Polsce w 2012 roku na Scenie Prezentacje, a wyreżyserował ją wówczas Romuald Szejd. Podobnie jak w przypadku telewizyjnego spektaklu rolę Emily zagrała wówczas Ewa Wiśniewska. Partnerował jej wtedy Leszek Teleszyński.

To jedna ze sztuk, których siła polega przede wszystkim na popisowym aktorstwie. Tylko w ten sposób da się pokazać dramat ludzi żyjących w fikcyjnym świecie, do których pewnego dnia puka przeszłość mająca bardzo realne oblicze. Niestety, w tym spektaklu wszystko zaczyna się i kończy w świecie fikcji.

Spektakl jest debiutem reżyserskim w Teatrze TV Kingi Dębskiej. Realizacja tej sztuki nie nadszarpnęła budżetu TVP – trójka aktorów, jedno wnętrze, całość nakręcona w jednym ujęciu.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Teatr
„Seks, Hajs i Głód”, czyli przydałby się wykrywacz teatralnych postaci
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Teatr
Perceval wystawia Zolę w Krakowie
Teatr
„Nie trzeba było tego mówić”, czyli jak wywołaliśmy aferę
Teatr
Niemieckie teatry zmagają się z kryzysem finansowym
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Teatr
Teatr 2024, czyli iluzja konkursów ministerialnych. Krzysztof Warlikowski najlepszy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego