19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 03.11.2020 17:46 Publikacja: 03.11.2020 17:43
Foto: Bloomberg
Związek zawodowy pilotów VNV odrzucił początkowo zamrożenie płac na 5 lat i przypomniał, ze zgodził się wcześniej na to co najmniej do marca 2022. KLM miał otrzymać od państwa 3,4 mld euro, w tym miliard euro bezpośrednich pożyczek, na przetrwanie kryzysu, ale rząd zażądał natychmiastowych gwarancji, że płace pozostaną zamrożone przez co najmniej 3 lata po tej dacie.
- Chcemy rozmawiać z KLM i z resortem finansów o znalezieniu rozwiązania możliwie jak najszybciej - oświadczył w państwowej rozgłośni BNR, przewodniczący związku, Wilem Schmid. - To żądanie pojawiło się znikąd. Chcemy wiedzieć, co każe się nam podpisać - dodał. Rada pracownicza w KLM wezwała wszystkie strony do osiągnięcia porozumieniom. - Nie można po prosu pozwolić, by ta kwestia zagroziła przyszłości firmy. To nie jest wyjście do zaakceptowania przez związki, ani przez firmę ani przez rząd - powiedział Reuterowi szef tej rady, Dario Fucci.
To ostrzeżenie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dotyczy linii lotniczych z krajów trzecich, które nadal korzystają z rosyjskiej przestrzeni powietrznej. A także pasażerów, którzy korzystają z ich oferty.
Kurczy się eksport i zatrudnienie w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Spadki zamówień od zagranicznych odbiorców rozkręcają spiralę zwolnień u polskich producentów części i komponentów, wysyłanych do niemieckich fabryk aut.
W czwartek wojewoda mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Maciej Lasek zdradził też, dla kogo przeznaczony będzie CPK, a dla kogo lotniska w Modlinie i Radomiu.
Grupa Lufthansy zamierza zatrudnić w tym roku 10 tys. pracowników. W ubiegłym roku założyła zwiększenie zatrudnienia o 13 tys., a w ciągu 3 lat o 30 tys.
Chociaż początek jest bardzo skromny, to ambicje linii, której właściciel jest Chińczykiem, są ogromne. Bazą Hungary Airlines jest Budapeszt.
W czwartek wojewoda mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Maciej Lasek zdradził też, dla kogo przeznaczony będzie CPK, a dla kogo lotniska w Modlinie i Radomiu.
Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK i budowy rusza w przyszłym roku.
Chociaż początek jest bardzo skromny, to ambicje linii, której właściciel jest Chińczykiem, są ogromne. Bazą Hungary Airlines jest Budapeszt.
Rada Ministrów przyjęła 31 grudnia Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032. W dokumencie są zaktualizowane "ramy finansowe, czasowe i warunki realizacji rządowych zamierzeń związanych z tym strategicznym projektem".
Ostatniego dnia roku 2024 rząd przyjął Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego. W latach 2024-2032 wydatki na ten projekt sięgną 131,7 mld złotych.
Nowe plany dla PPL i CPK są całkowitym odwróceniem pomysłów rządu Prawa i Sprawiedliwości dotyczących przyszłości Lotniska Chopina, zarządzającego nim PPL oraz inwestora zagranicznego w CPK. Nowy port w Baranowie zostanie wybudowany za polskie pieniądze.
Węgierski niskokosztowy Wizz Air poinformował o planowanym rozwoju na warszawskim Lotnisku Chopina. Do bazy dodaje jeden samolot A321neo i otwiera nowe połączenia. Latem planuje kolejną maszynę i dalsze nowe trasy.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas