Lotnictwo potrzebuje ludzi do pracy. Jest porozumienie między CPK a PPL

Dziesiątki miliardów złotych wydanych na inwestycje, i to nie tylko na CPK, ale także na porty regionalne. Już teraz branża lotniskowa w Polsce zatrudnia pół miliona ludzi. A będzie potrzeba o wiele więcej.

Publikacja: 02.04.2025 14:13

Lotnictwo potrzebuje ludzi do pracy. Jest porozumienie między CPK a PPL

Foto: CPK/ materiały prasowe

Sam Centralny Port Komunikacyjny ma do roku 2040 przyczynić się do powstanie przynajmniej 290 tysięcy nowych miejsc pracy – wyliczyła firma konsultingowa AT Kearney w 2020 r. A jednocześnie – według nowszych analiz — będą się rozwijały także porty regionalne. Chętnych do pracy na lotniskach i w ich otoczeniu będzie więc potrzeba coraz więcej.

Dlatego CPK, Polskie Porty Lotnicze oraz spółka z grupy PPL - Polish Airports Academy (PAA) podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju kompetencji i podnoszenia kwalifikacji w branży lotniczej. Efektem ma być wspólne przygotowanie systemu kształcenia, rekrutowania i szkolenia kadr, które będą gotowe obsłużyć Centralny Port Komunikacyjny.

Wiadomo, kto zajmie się rekrutacją dla CPK

Rekrutacją przyszłych pracowników CPK zajmie się Polish Airports Academy. Planowane są również wspólne projekty edukacyjne i badawczo-rozwojowe, organizacja szkoleń oraz współpraca z krajowymi i międzynarodowymi instytucjami naukowymi i branżowymi.

Czytaj więcej

Lato na Okęciu zapowiada się wyjątkowo. Rekordowa liczba połączeń i wiele nowości

Podpisane porozumienie ma charakter strategiczny, stanowi element budowy systemu kompetencji, który ma zapewnić sprawne funkcjonowanie CPK od pierwszego dnia operacji. – Zależy nam, by wspólna praca z PPL i PAA przyniosła konkretne rezultaty: programy kształcenia zapewniające Polsce kadry zdolne do obsługi najnowocześniejszego lotniska przesiadkowego w Europie. CPK to projekt, który wymaga nie tylko nowoczesnej infrastruktury, ale przede wszystkim ludzi odpowiednio przygotowanych do pracy w branży lotniczej w przyszłości – powiedział Filip Czernicki, prezes CPK cytowany w informacji prasowej.

Konkurencyjny ma być cały sektor

Podpisane porozumienie ma być także impulsem dla rozwoju krajowej sieci lotnisk. – Musimy myśleć o kapitale ludzkim jako o kluczowym elemencie bezpieczeństwa i konkurencyjności całego sektora. Nie zbudujemy nowoczesnego lotnictwa bez nowoczesnego zaplecza kompetencji. A wspierając rozwój kadr dla CPK i polskiego lotnictwa, inwestujemy nie tylko w ludzi, ale także w przyszłość europejskiej mobilności. To od jakości liderów, techników i specjalistów zależy, czy Polska będzie nie tylko miejscem tranzytu, ale i centrum lotniczych decyzji i innowacji – mówi Adam Sanocki, członek zarządu Polskich Portów Lotniczych ds. strategii i marketingu.

Artur Burak, prezes Polish Airports Academy, nie ukrywał, że celem jego organizacji jest wyszukiwanie osób o właściwych predyspozycjach i kształcenie specjalistów gotowych do pracy w nowoczesnym, międzynarodowym środowisku.

Zgodnie z danymi ACI Europe, branża lotniskowa w Polsce już dzisiaj tworzy około 500 tysięcy miejsc pracy.

Sam Centralny Port Komunikacyjny ma do roku 2040 przyczynić się do powstanie przynajmniej 290 tysięcy nowych miejsc pracy – wyliczyła firma konsultingowa AT Kearney w 2020 r. A jednocześnie – według nowszych analiz — będą się rozwijały także porty regionalne. Chętnych do pracy na lotniskach i w ich otoczeniu będzie więc potrzeba coraz więcej.

Dlatego CPK, Polskie Porty Lotnicze oraz spółka z grupy PPL - Polish Airports Academy (PAA) podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju kompetencji i podnoszenia kwalifikacji w branży lotniczej. Efektem ma być wspólne przygotowanie systemu kształcenia, rekrutowania i szkolenia kadr, które będą gotowe obsłużyć Centralny Port Komunikacyjny.

0 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
LOT ogłosił nowe połączenie. Od jesieni poleci do Marrakeszu
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Transport
W PKP Cargo odstąpiono od „porozumienia walentynkowego”
Transport
Boeing gorączkowo szuka gotówki. Znów się wyprzedaje
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei
Transport
Chińczycy nie chcą Boeingów? Już są na nie inni chętni