To mocne ostrzeżenie dla osób planujących podróże lotnicze, które nie potrafią powstrzymać emocji albo zapomniały, że po alkoholu puszczają im nerwy. Szczyt podróży lotniczych, czyli sezon letni, na naszej półkuli zaczyna się za dwa tygodnie. Jest to kolejny sygnał, że linie lotnicze nie będą już pobłażać awanturnikom utrudniającym pracę załóg i uprzykrzającym podróż współpasażerom.
Czytaj więcej
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Nieplanowane lądowania w Atenach
Pijana pasażerka podróżowała w ostatnią środę z londyńskiego Gatwick do egipskiej Hurghady. Po dwóch godzinach ponad pięciogodzinnego rejsu 40-letnia Brytyjka zaczęła domagać się zmiany miejsca, a kiedy je zmieniła, też nie była zadowolona. Nie słuchała poleceń załogi, która próbowała ją uspokoić. Potem zaczęła przeklinać i próbowała siłować się z pracownikami pokładu.
W tej sytuacji postanowił zareagować kapitan. Stanowczym głosem nakazał pasażerce powrót na swoje miejsce w ciągu dwóch minut, a kiedy tego nie zrobiła, poinformował, że zboczy z kursu. Po otrzymaniu zgody wylądował na lotnisku w Atenach, gdzie kobietą zajęli się policja i prokurator.
Czytaj więcej
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.