Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą

Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.

Publikacja: 22.11.2024 11:10

Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą

Foto: AdobeStock

Airbus A319 amerykańskiego przewoźnika American Airlines wykonywał planowy rejs na trasie Milwaukee do Dallas Fort Worth. Kiedy maszyna znajdowała się na wysokości ponad 9 tys. kilometrów, jeden z pasażerów zaczął zachowywać się nieodpowiedzialnie i był wyraźnie pobudzony. Po chwili wstał i postanowił otworzyć drzwi. Twierdził, że musi wysiąść i to natychmiast. Gdy stewardesa próbowała go zatrzymać, blokując dostęp do drzwi, wykręcił jej rękę i zranił w szyję.

Interwencja pasażerów w samolocie American Airlines

Natychmiast rzucili się jej do pomocy pasażerowie, którzy zdołali obezwładnić nieodpowiedzialnego mężczyznę, odciągnęli go od drzwi i taśmą związali jego ręce, a potem okleili mu kolana i nogi w kostkach. Tak obezwładnionego przytrzymali jeszcze przez pół godziny, do czasu, kiedy samolot bezpiecznie wylądował w Dallas.  Musieliśmy zareagować naprawdę szybko – mówił potem w CNN jeden z pasażerów, Doug McCright.

Na ziemi czekali na nieodpowiedzialnego podróżnika funkcjonariusze lotniskowej służby bezpieczeństwa oraz agenci FBI, którzy weszli na pokład, aresztowali go i zaczęli od odwiezienia do centrum oceny zdrowia psychicznego.

Czytaj więcej

Kolejny samolot rosyjskich linii zawrócił na lotnisko. Zepsuł się w trakcie przelotu

Fala zakłóceń przebiegu lotu

Ten epizod, który zakończył się bezpiecznie, jest kolejnym z rosnącej fali przypadków nieodpowiedzialnego, bądź chamskiego zachowania na pokładzie samolotów w tym roku. Z analiz amerykańskiego regulatora rynku lotniczego, Federal Aviation Administration (FAA) tylko w tym roku i tylko na rynku USA zanotowano już 1854 przypadki prób zakłócenia przebiegu lotu. Chodzi tutaj o fizyczne ataki na personel pokładowy, bądź współpasażerów, i najróżniejsze werbalne groźby.

FAA już prowadzi dochodzenie w tej sprawie, a nieodpowiedzialnemu pasażerowi grożą poważne konsekwencje, w tym grzywna do 50 tys. dolarów .

Airbus A319 amerykańskiego przewoźnika American Airlines wykonywał planowy rejs na trasie Milwaukee do Dallas Fort Worth. Kiedy maszyna znajdowała się na wysokości ponad 9 tys. kilometrów, jeden z pasażerów zaczął zachowywać się nieodpowiedzialnie i był wyraźnie pobudzony. Po chwili wstał i postanowił otworzyć drzwi. Twierdził, że musi wysiąść i to natychmiast. Gdy stewardesa próbowała go zatrzymać, blokując dostęp do drzwi, wykręcił jej rękę i zranił w szyję.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Transport
LOT w dobrej kondycji. Ale prezesa chcą odwołać
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali