Aktualizacja: 06.10.2019 07:24 Publikacja: 06.10.2019 00:01
Kadr ze spektaklu
Foto: TVP
Bohaterami sztuki niemieckich autorów (Alexander Alexy i Folker Bohnet) są małżonkowie z ponad 40-letnim stażem – kochający się, ale i będący w nieustannym zwarciu.
Emily (Ewa Wiśniewska) i Henry (Sławomir Orzechowski) są aktorami, których zawodowe życie nie zaowocowało ani wielkimi rolami, ani sławą. Żyją jednak w ułudzie uczestnictwa w świecie wielkiej sztuki, a przede wszystkim jej blichtru. Fikcja zastępuje rzeczywistość.
Akcja toczy się w dniu wręczania Oscarów. Od rana małżonkowie pilnie przygotowują się do tej uroczystości stwarzając wrażenie, że wezmą w niej udział. W ciągu dnia składa im wizytę Jeff (Mateusz Rusin), który od roku przynosi im obiady. Ale tym razem spotkanie z nim nie kończy się jak zazwyczaj…
Sztuka po raz pierwszy została wystawiona w Polsce w 2012 roku na Scenie Prezentacje, a wyreżyserował ją wówczas Romuald Szejd. Podobnie jak w przypadku telewizyjnego spektaklu rolę Emily zagrała wówczas Ewa Wiśniewska. Partnerował jej wtedy Leszek Teleszyński.
To jedna ze sztuk, których siła polega przede wszystkim na popisowym aktorstwie. Tylko w ten sposób da się pokazać dramat ludzi żyjących w fikcyjnym świecie, do których pewnego dnia puka przeszłość mająca bardzo realne oblicze. Niestety, w tym spektaklu wszystko zaczyna się i kończy w świecie fikcji.
Spektakl jest debiutem reżyserskim w Teatrze TV Kingi Dębskiej. Realizacja tej sztuki nie nadszarpnęła budżetu TVP – trójka aktorów, jedno wnętrze, całość nakręcona w jednym ujęciu.
Luk Perceval w 135-minutowym spektaklu „Seks, Hajs i Głód” w Narodowym Starym Teatrze próbuje serwować krem z 20 tomów cyklu Emila Zoli. Widz musi najpierw pokojarzyć postaci. Potem jest deklaratywnie.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
„Sex, hajs i głód, kronika rodzinna wg Emila Zoli” to trzeci spektakl Luka Percevala, ważnego europejskiego reżysera, w Narodowym Starym Teatrze. Premiera 18 stycznia.
Prapremiera polska sztuki „Nie trzeba było tego mówić” Salomé Lelouch, córki reżysera „Kobiety i mężczyzny”, odbędzie się w łódzkim Teatrze Powszechnym-Polskim Centrum Komedii 10 stycznia. Reżyseria Jakub Przebindowski.
Kłopoty gospodarki w Niemczech odbijają się również na kulturze. Słynny festiwal w Bayreuth drastycznie ograniczył zaplanowany już program swojego 150-lecia, w innych teatrach znacząco zmalały dotacje federalne i krajowe.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Przez teatry przetaczają się wielkie zmiany. Ministra Hanna Wróblewska jest za konkursami, ale w formule podejmowania ostatecznych decyzji. Sporo było społecznych musicali, co jest efektem „1989". Do głosu doszedł teatr campowy.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Luk Perceval w 135-minutowym spektaklu „Seks, Hajs i Głód” w Narodowym Starym Teatrze próbuje serwować krem z 20 tomów cyklu Emila Zoli. Widz musi najpierw pokojarzyć postaci. Potem jest deklaratywnie.
Wiele osób kojarzy „Greka Zorbę” z tańcem. Tymczasem historia jest czymś więcej, opowiada o przyjaźni, o odnajdywaniu radości w trudnych momentach. Ten filmowy klasyk zawsze robi na mnie wielkie wrażenie.
Panopticum to fenomen. Nie propaguje żadnej ideologii, z nikim nie walczy, opowiada ciekawe historie, lubi groteskę, ale i piękne teksty poetyckie o miłości. Jest „dobrym miejscem”.
„Sex, hajs i głód, kronika rodzinna wg Emila Zoli” to trzeci spektakl Luka Percevala, ważnego europejskiego reżysera, w Narodowym Starym Teatrze. Premiera 18 stycznia.
W wieku 94 lat zmarł senior polskiego teatru i kina, aktor współpracujący z Józefem Szajną i Jerzym Grzegorzewskim w Studio, gdzie zagrał ostatni spektakl w styczniu. W „Odysei” Warlikowskiego był Odysem, zastępując zmarłego nagle Zygmunta Malanowicza.
W mijającym roku zmieniło się kierownictwo Teatru TV (Michał Kotański i Wojciech Majcherek), a widzowie uznali, że najbardziej lubią oglądać spektakle, które już znają.
Po obu stronach mamy rzeczy na sumieniu, ale po jednych jeździmy całymi miesiącami, czasem nawet latami, a innym wielkodusznie odpuszczamy, bo są „nasi”, z naszej bańki światopoglądowej, pokoleniowej - mówi Jacek Poniedziałek, aktor, tłumacz.
Pomysł Cezarego Żaka, by oprócz grania zająć się reżyserią, przynosi efekty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas