Aktualizacja: 09.02.2015 12:14 Publikacja: 09.02.2015 09:37
Foto: Bloomberg
- Rok 2014 oceniamy pozytywnie. Nasze przychody zwiększyły się o 8 mln zł, do 162 mln zł – mówi „Rzeczpospolitej" Jacek Jantoń, prezes firmy alkoholowej Jantoń. – O kilka procent większy niż rok wcześniej był także nasz wynik netto.
Poprawę wyników firma zawdzięcza głównie zwiększaniu udziału win gronowych, deserowych i wzmacnianych wyrobów winiarskich (np. marka Barmańska) kosztem tanich win owocowych. Na te ostatnie przypada już tylko 40 proc. sprzedaży firmy liczonej w litrach. W przychodach ich udział sięga 30 proc.
Hennessy chcąc uniknąć karnego cła zastanawia się nad przeniesieniem do Chin rozlewni swego koniaku. Wiadomość o tym skłoniła do strajku połowę załogi rozlewni w Cognac, 500 pracowników.
Rosyjski urząd patentowy Rospatent otrzymał wniosek firmy o zarejestrowanie nowej marki wódki . Wnioskodawcą jest firma technologiczna z St Petersburga RAU IT - poinformował „Moscow Times”.
Prokuratur generalny Rosji sprawdzi informacje o zawyżaniu przez producentów cen na przetwory mleczne. Takie polecenie wydał mu Kreml. Reżim niepokoi rosnące niezadowolenie Rosjan z coraz większych podwyżek cen żywności.
Masło od początku roku zdrożało już o 40 proc. Ile może kosztować w święta? - Zbliżamy się do 10 zł - mówi ekspert. Wszystko przez to, że producentom bardziej opłaca się dziś wytwarzanie np. serów, a nie masła.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Okazało się, że polscy konsumenci także w przypadku żywności szukają tańszych zamienników – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Żywność w wydatkach Polaków staje się coraz znaczącym ciężarem i dlatego szukają oszczędności – dodaje.
Zarząd firmy uważa, że organizacja nie reprezentuje interesu polskiego winiarstwa. Zamiast tego zaangażowała się w obronę najsłabszych jakościowo produktów, czyli napojów fermentowanych.
Producent i dystrybutor alkoholi z Dobronia ma za sobą udaną pierwszą połowę 2015 roku. Swój udział miały w tym m.in. lekkie alkohole z jabłek oraz wina gronowe.
Nie słabnie moda na lekki trunek z jabłek. Firmy liczą na dobre wyniki.
Sprzedaż rośnie. Jednak zmniejszenie dystansu do europejskiej czołówki nie będzie łatwe.
Pijemy coraz więcej wina, ale trudno zaliczyć nas do koneserów. Nadal najchętniej kupujemy trunki półsłodkie i półwytrawne.
W ciągu ostatniej dekady sprzedaż wina zwiększyła się w Polsce o około połowę. Rynek ma szanse na dalsze wzrosty, choć nie będą one raczej gwałtowne.
Dzięki cydrowi Polacy zaczynają doceniać trunki z owoców. Chcą to wykorzystać firmy winiarskie.
Lekki alkohol z jabłek sprzedaje już 40 procent sklepów z alkoholem. Jego producenci liczą na więcej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas