Aktualizacja: 03.03.2015 07:21 Publikacja: 02.03.2015 21:00
W Polsce rośnie sprzedaż win gronowych. Nadal dzieli nas jednak duży dystans do krajów, gdzie pije się najwięcej wina w Europie.
Foto: Flickr
Ponad 4,6 mld zł wydamy na wino w 2015 roku – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. To o proc. 5,7 proc. więcej niż w 2014 roku.
Rynek rośnie głównie za sprawą klasycznych win gronowych, zwanych też stołowymi. W tym roku wartość ich sprzedaży pójdzie w górę o 7,2 proc. , do niemal 2,4 mld zł. Jeszcze w 2011 r. nie przekraczała 1,7 mld zł.
Rosyjski urząd patentowy Rospatent otrzymał wniosek firmy o zarejestrowanie nowej marki wódki . Wnioskodawcą jest firma technologiczna z St Petersburga RAU IT - poinformował „Moscow Times”.
Prokuratur generalny Rosji sprawdzi informacje o zawyżaniu przez producentów cen na przetwory mleczne. Takie polecenie wydał mu Kreml. Reżim niepokoi rosnące niezadowolenie Rosjan z coraz większych podwyżek cen żywności.
Masło od początku roku zdrożało już o 40 proc. Ile może kosztować w święta? - Zbliżamy się do 10 zł - mówi ekspert. Wszystko przez to, że producentom bardziej opłaca się dziś wytwarzanie np. serów, a nie masła.
Okazało się, że polscy konsumenci także w przypadku żywności szukają tańszych zamienników – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Żywność w wydatkach Polaków staje się coraz znaczącym ciężarem i dlatego szukają oszczędności – dodaje.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Polskie firmy wciąż walczą o nowe rynki, na których chcą sprzedawać produkty rolno-spożywcze. W kraju wyzwaniem jest m.in. lokalny popyt oraz automatyzacja, zrównoważony rozwój i utrzymująca się presja płacowa.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Rządzący powinni zakazać słodyczy do złudzenia przypominających papierosy – uważa autor petycji skierowanej do Sejmu. Po interwencji „Rzeczpospolitej” z oferty wycofał je już Empik.
Ustawodawca nie wprowadził jednej minimalnej odległości punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych od miejsc chronionych. Dlatego to, jakie ograniczenia uchwali dana gmina, zależy od indywidualnych uwarunkowań - w tym od jej topografii.
W Polsce handel alkoholem reguluje ustawa z 1982 r., co oznacza kompletne nieprzystawanie jej do rzeczywistości z brakiem uregulowania sprzedaży online na czele. Dlatego ponad 20 organizacji branżowych wspólnie apeluje do premiera o zmiany prawa.
Afera z tzw. alkotubkami to wierzchołek góry lodowej. Reklama i system podatkowy preferują niektóre rodzaje alkoholu w Polsce.
Waga, z jaką polski prawodawca podszedł do problemu wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, jest widoczna już po nawet pobieżnej lekturze ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi . Nie jest to zresztą jedyny akt prawny, który piętnuje i penalizuje spożywanie alkoholu, co świadczy – i słusznie – o zamiarze systemowego ujęcia unormowań mających na celu minimalizację, ograniczenie czy eliminację negatywnych skutków spożywania alkoholu. Podstawowy problem jest przecież taki, że nie ograniczy się sankcją chęci spożycia alkoholu zwłaszcza przez osoby, które go nadużywają.
Populizm coraz częściej ma twarz moralizatora zatroskanego o los głupiutkich obywateli, którzy bez zakazów i nakazów całkiem się pogubią.
- Reklamy napojów alkoholowych z udziałem celebrytów i podtykanie w ten sposób młodzieży alkoholu pod nos, powinny być zakazane i surowo karane – mówi prof. Andrzej Fal, prezes Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego.
Czeska stolica wprowadza ograniczenie dotyczące popularnej kategorii imprez nocnych. Rozwiązanie przyjęto w odpowiedzi na apel mieszkańców skarżących się na hałas i brak poczucia bezpieczeństwa. Kogo obejmie zakaz?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas