„Bo nikt nie zabije żony po czekoladzie”. Zakazu reklamy piwa chce 48 tys. osób

Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.

Publikacja: 22.02.2025 10:46

„Bo nikt nie zabije żony po czekoladzie”. Zakazu reklamy piwa chce 48 tys. osób

Foto: Adobe Stock

„Wydrukowałam dzisiaj i złożyłam do minister zdrowia Izabeli Leszczyny petycję w sprawie zakazu reklamy piwa. Podpis złożyło 48 tys. osób!” – napisała w piątek na portalu X Olga Lagosz, używająca nicka Nomadmum.

Dlaczego? Lagosz wskazuje, że w Polsce w pieczy zastępczej, typowo kojarzonej z opieką nad sierotami, z powodu alkoholizmu rodziców jest aż 40 proc. dzieci, gdy z powodu sieroctwa – jedynie 4 proc. To alkoholizm rodziców jest więc głównym zjawiskiem społecznym, które „wtrąca” dzieci do domów dziecka i innego tego typu placówek.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż