„Bo nikt nie zabije żony po czekoladzie”. Zakazu reklamy piwa chce 48 tys. osób

Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.

Publikacja: 22.02.2025 10:46

„Bo nikt nie zabije żony po czekoladzie”. Zakazu reklamy piwa chce 48 tys. osób

Foto: Adobe Stock

„Wydrukowałam dzisiaj i złożyłam do minister zdrowia Izabeli Leszczyny petycję w sprawie zakazu reklamy piwa. Podpis złożyło 48 tys. osób!” – napisała w piątek na portalu X Olga Lagosz, używająca nicka Nomadmum.

Dlaczego? Lagosz wskazuje, że w Polsce w pieczy zastępczej, typowo kojarzonej z opieką nad sierotami, z powodu alkoholizmu rodziców jest aż 40 proc. dzieci, gdy z powodu sieroctwa – jedynie 4 proc. To alkoholizm rodziców jest więc głównym zjawiskiem społecznym, które „wtrąca” dzieci do domów dziecka i innego tego typu placówek.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Przemysł spożywczy
USA: Tysiące puszek Coca-Coli wycofane z powodu wykrycia plastiku
Przemysł spożywczy
USA chcą importować „setki milionów” jajek z Turcji i Korei Południowej
Przemysł spożywczy
Donald Trump zapewnia, że zażegnał kryzys na rynku jajek. Nie do końca
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Przemysł spożywczy
Niebezpieczne składniki w najmodniejszej czekoladzie? Niemiecka fundacja zbadała dubajską czekoladę
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście